Zastosowanie informatyki w biznesie 2600-DSFRdz1ZIB
Zastosowania edytora w organizacji:
1. formatowanie tekstu (czcionka, akapit, lista punktowana, numerowana),
2. pełna obsługa formatowanych tabel (wczytywanie grafiki, obliczenia, wykresy)
3. rola pola tekstowego w formatowaniu grafiki edytorskiej
4. dodatkowe funkcje obróbki dokumentu (sekcja, nagłówek, stopka, strony parzyste i nieparzyste)
5. obiekty w edytorze tekstu na przykładzie grafiki ozdobnej, tworzenia schematu organizacyjnego oraz wzorów matematycznych, statystycznych itp.
6. tworzenie źródeł danych i wykorzystanie ich w korespondencji seryjnej
7. tworzenie spisu treści dokumentu, indeksu haseł itp.
Przykłady zastosowań arkusza kalkulacyjnego w organizacji:
1. konwencja adresowania w arkuszu kalkulacyjnym - odwołania względne, bezwzględne i mieszane
2. formatowanie komórek oraz czcionki oraz wykorzystanie paska formuł
3. tworzenie symulacji finansowych
4. wykorzystanie funkcji wbudowanych oraz zagnieżdżanie funkcji
5. praca z danymi z wielu arkuszy kalkulacyjnych
6. tworzenie wykresów z jedną oraz wieloma seriami danych
7. wprowadzenie do wykorzystanie funkcji finansowych w arkuszu
8. funkcje bazodanowe w arkuszu kalkulacyjnym - sortowanie danych proste oraz wielopoziomowe, filtrowanie danych z wykorzystaniem autofiltra oraz filtrowania zaawansowanego
Ilustracją do rozwiązań teoretycznych są przykłady dotyczące rachunkowości, efektywności, rachunku kosztów
ów
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
1. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące posługiwania się pakietem podstawowym MS Word oraz Excel (K_W02),
2. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu sposoby wykorzystania pakietu MS Office w praktyce gospodarczej związanej z finansami i rachunkowością (K_W05)
3. Potrafi wykorzystać praktykę stosowania pakietu MS Office do rozwiązywania bieżących problemów gospodarczych (K_U01)
4. Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące zarządzania finansami w organizacjach, rachunkowości, zarządzania instytucjami finansowymi i strategii instytucji finansowych oraz komunikatywnie je prezentować, także w języku angielskim - wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)
5. Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06)
6. Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z zarządzaniem finansami w organizacjach, rachunkowością, zarządzaniem instytucjami finansowymi i strategami instytucji finansowych (K_K01)
Kryteria oceniania
Metody: Ćwiczenia, przykłady z praktyki, interaktywne wyjaśnienie kluczowych pojęć. Podstawowym kryterium oceny jest posługiwanie się sprzętem i oprogramowaniem komputerowym (MS Office) dla rozwiązywania zadań.
Końcową formą zaliczenia są dwa kolokwia praktyczne polegające na wykonaniu zestawu zadań za pomocą edytora tekstu Microsoft Word oraz arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel.
Na ocenę końcową składa się: 30% ocena z zaliczenia edytora tekstu, 70% ocena z arkusza kalkulacyjnego. Zaliczenie będzie się odbywało tradycyjnie w laboratoriach WZ UW
Do uzyskania zaliczenia przedmiotu należy uzyskać minimum 51% z każdego z kolokwiów cząstkowych.
Skala ocen: DST (51%-60%), DST Plus (61%-70%), DB (71%-80%), DB Plus (81%-90%), BDB (91%-100%)
Literatura
Podstawowa pozycja:
Kowalczyk G., Word 2010 PL. Kurs (ebook), Helion, Gliwice, 2013
Masłowski K., Excel 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne (ebook), Helion, Gliwice, 2011
Literatura uzupełniająca:
Węglarz W., Żarowska-Mazur A., Excel 2010. Praktyczny kurs (ebook), Warszawa, 2012, Wydawnictwo Naukowe PWN
Cox J., Lambert J., Microsoft Word 2010 Step by Step 1st Edition, Kindle Edition (ebook), 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: