Professional Development Module 2600-BM-PROFDM
Kurs ten pomaga studentom studiów licencjackich budować umiejętności niezbędne do udanej kariery. Obejmuje on pracę zespołową, przywództwo i komunikację, w tym sposoby motywowania zespołów, radzenia sobie z konfliktami i radzenia sobie z różnorodnością w środowisku pracy. Studenci dowiedzą się również o różnych rolach w zespole (model Belbina) oraz o tym, jak rozwijać przedsiębiorcze nastawienie.
Innym kluczowym zagadnieniem jest równowaga między życiem zawodowym a prywatnym oraz planowanie osobistej kariery. Studenci zbadają swój własny styl pracy i preferencje zawodowe (praca, zawód lub powołanie), aby pomóc im w podejmowaniu lepszych decyzji zawodowych i zwiększeniu satysfakcji z pracy. Opracują również strategie pozwalające im zachować produktywność i efektywnie zarządzać swoim czasem.
Kurs obejmuje wprowadzenie do sztucznej inteligencji (AI) i jej wpływu na biznes. Studenci otrzymają również praktyczne porady dotyczące kariery, takie jak pisanie silnego CV, budowanie profilu LinkedIn i przygotowywanie się do rozmów kwalifikacyjnych.
Kurs obejmuje również dwuczęściowe warsztaty prezentacji biznesowych, podczas których studenci będą ćwiczyć wystąpienia publiczne, opowiadanie historii i konstruowanie prezentacji w sposób jasny i angażujący. Szczególna uwaga zostanie poświęcona prezentacji w języku angielskim, ze wskazówkami na temat przezwyciężania lęku i dostosowywania się do różnych odbiorców.
Pod koniec tego kursu uczniowie poczują się pewniej w swoich umiejętnościach komunikacyjnych, umiejętnościach pracy zespołowej i planowaniu kariery, dzięki czemu będą dobrze przygotowani do odniesienia sukcesu zawodowego.
Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)
W cyklu 2024L:
Kurs ten pomaga studentom studiów licencjackich budować umiejętności niezbędne do udanej kariery. Obejmuje on pracę zespołową, przywództwo i komunikację, w tym sposoby motywowania zespołów, radzenia sobie z konfliktami i radzenia sobie z różnorodnością w środowisku pracy. Studenci dowiedzą się również o różnych rolach w zespole (model Belbina) oraz o tym, jak rozwijać przedsiębiorcze nastawienie. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student
w zakresie umiejętności:
E_U1a - dzieli się swoimi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dynamiki procesu grupowego i ról zespołowych (K_U02).
E_U2a - współtworzy wraz z innymi uczestnikami kontrakt, który obowiązuje przez cały cykl warsztatów (K_K04).
E_U3a - swobodnie posługuje się słownictwem związanym z komunikacją strategiczną, kompetencjami przedsiębiorczymi i przywództwem podczas sesji warsztatowych (K_U06).
E_U4a - uczestniczy w zadaniach grupowych proponowanych przez trenera/nauczyciela akademickiego (K_U07).
E_U5a - przestrzega ustaleń zawartych w kontrakcie, dostrzegając, uwzględniając i szanując potrzeby wszystkich uczestników (K_U07).
E_U6a - dba o atmosferę bezpieczeństwa i współpracy w grupie poprzez wspieranie dobrej komunikacji, asertywne wyrażanie swoich potrzeb, wyznaczanie własnych granic i respektowanie granic innych uczestników warsztatów (K_U07).
w zakresie kompetencji społecznych:
E_K1a - dostrzega wyzwania i korzyści związane z różnorodnością w miejscu pracy (K_K01)
E_K2a - dostrzega wyzwania i możliwości pojawiające się podczas pracy z różnorodnymi grupami (K_K03)
E_K3a - wspiera innych członków grupy, oferując pomoc i dzieląc się wiedzą, wspierając gotowość do budowania sieci i współpracy (K_K04)
K_K3b: podejmuje wyzwanie stworzenia własnej strategii w celu zwiększenia wydajności związanej z pracą, zaprojektowania ścieżki kariery oraz rozwijania kompetencji przywódczych i przedsiębiorczych (K_K04)
K_K4b: zastanawia się nad wartościami osobistymi: własnymi i innych uczestników (K_K05)
K_K5b: poszukuje podstaw wyborów związanych z pracą, decyzji i ocen etycznych (K_K05)
Kryteria oceniania
1. Ze względu na warsztatowy charakter kursu, obecność jest kluczowym warunkiem jego zaliczenia. Dopuszczalne są maksymalnie dwa dni nieobecności.
2. Kurs będzie oceniany na podstawie oceny ciągłej. Na każdych zajęciach uczestnicy mogą zdobyć od 0 do 5 punktów. Punkty będą przyznawane za aktywne uczestnictwo, wykonywanie zadań w klasie i przygotowywanie prac domowych. Punkty ze wszystkich zajęć zostaną następnie zsumowane, a ocena końcowa będzie zależeć od całkowitej liczby punktów zgodnie z następującą skalą ocen:
● 0-50% - ocena 2
51-60% - ocena 3
61-70% - ocena 3.5
71-80% - stopień 4
81-90% - klasa 4.5
91-100% - klasa 5
Literatura
● Bakker, A.B. i Demerouti, E. (2014). Job Demands-Resources Theory. W: P.Y. Chen, C.L. Cooper (red.), Work and Wellbeing: A complete Reference Guide (s. 1–28). New York: John Wiley & Sons. http://doi.org/10.1002/9781118539415.wbwell019. https://www.isonderhouden.nl/doc/pdf/arnoldbakker/articles/articles_arnold_bakker_344. pdf.
● Bakker, A.B. i Santz-Vergel, A.I. (2013). Weekly work engagement and flourishing. The role of hindrance and challenge job demands. Journal of Vocational Behavior, 12(3), 387–401. https://doi.org/10.1016/j.jvb.2013.06.008.
● Berg, J.M, Dutton, J.E. i Wrześniewski, A. (2008). What is Job crafting and why does it matter? https://www.researchgate.net/publication/266094577_What_is_Job_Crafting_and_Why_Does_It_Matter.
● Berg, J.M, Grant, A.M., Johnson, M. (2010). When Callings Are Calling: Crafting Work and Leisure in Pursuit of unanswered Occupational Callings. Organization Science, 21(5), 973–994.
● Crew, A. (2015). Well-being at work – the essence, causes and consequences of the phenomenon. International Journal of Contemporary Management, 13(2), 7–110.
● Demerouti, E., Bakker, A.B., i Halbesleben, J.R.B. (2015). Productive and counterproductive job crafting: A daily diary study. Journal of Occupational Health Psychology, 20, 457–469. https://doi.org/10.1037/a0039002
● Warr, P. i Inceoglu, I. (2012). Job engagement, Job satisfaction and contrasting associations with person-job fit. Journal of Occupational Health Psychology, 17(2), 129–138. https:// doi.org/10.1037/a0026859
● Mavin, S., & Girling, G. (2000). What is managing diversity and why does it matter? Human Resource Development International, 3(4), 419–433. https://doi.org/10.1080/713767867
● Cox, T. H., & Blake, S. (1991). Managing cultural diversity: Implications for organizational competitiveness. Academy of Management Perspectives, 5(3), 45-56
● Nguyen, L. A., Evan, R., Chaudhuri, S., Hagen, M., & Williams, D. (2024). Inclusion in the workplace: an integrative literature review. European Journal of Training and Development, 48(3/4), 334-356.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: