Major Elective - Consumer Behaviour 2600-BM-MJE-CB
Zrozumienie zachowań konsumentów stanowi niezwykle ważny etap planowania strategii marketingowych. Dzięki właściwej identyfikacji potrzeb klientów firma jest w stanie wybrać segmenty docelowe dla swoich produktów i usług oraz stworzyć odpowiednią dla nich ofertę rynkową. W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie mamy do czynienia z nieustannie ewoluującymi trendami, które wpływają na zachowania współczesnych konsumentów. Kurs ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi teoriami zachowań konsumentów, a także nowymi trendami społeczno-kulturowymi wpływającymi na zachowania konsumentów. Zarys kursu jest następujący:
1. Podstawy zachowań konsumentów
2. Wewnętrzne czynniki wpływające na zachowania konsumentów:
• Psychologia konsumentów (motywacja, osobowość, percepcja, pamięć i postawy)
• Demografia konsumentów (płeć, wiek)
3. Czynniki zewnętrzne wpływające na zachowania konsumentów:
• Grupy odniesienia i klasa społeczna
• Kultura i globalizacja
4. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów:
• Konsumpcjonizm
• Ekologiczna konsumpcja
• Internet i media społecznościowe
W cyklu 2025Z:
Zrozumienie zachowań konsumentów stanowi niezwykle ważny etap planowania strategii marketingowych. Dzięki właściwej identyfikacji potrzeb klientów firma jest w stanie wybrać segmenty docelowe dla swoich produktów i usług oraz stworzyć odpowiednią dla nich ofertę rynkową. W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie mamy do czynienia z nieustannie ewoluującymi trendami, które wpływają na zachowania współczesnych konsumentów. Kurs ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi teoriami zachowań konsumentów, a także nowymi trendami społeczno-kulturowymi wpływającymi na zachowania konsumentów. 2. Wewnętrzne czynniki wpływające na zachowania konsumentów: • Demografia konsumentów (płeć, wiek) 3. Czynniki zewnętrzne wpływające na zachowania konsumentów: • Grupy odniesienia i klasa społeczna • Kultura i globalizacja 4. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów: • Konsumpcjonizm • Ekologiczna konsumpcja • Internet i media społecznościowe |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu studenci:
- znają i rozumieją ogólną metodologię badań konsumenckich, a także koncepcje i modele związane z procesem podejmowania decyzji przez konsumentów
- rozumieją znaczenie modelowania zachowań konsumentów dla projektowania działań marketingowych
- znają i rozumieją podstawowe dylematy współczesnego konsumenta
- znają i rozumieją czynniki determinujące procesy podejmowania decyzji przez konsumentów
- potrafią i są w stanie wykorzystać wiedzę z zakresu nauk społecznych i modeli teoretycznych do rozpoznawania, diagnozowania postaw i zachowań konsumentów oraz sugerowania ogólnych rozwiązań marketingowych.
- potrafią i są w stanie identyfikować czynniki i interpretować ich wpływ na postawy i zachowania konsumentów
- potrafią i są w stanie analizować i diagnozować wpływ działań marketingowych na zachowania konsumentów oraz komunikatywnie przedstawiać efekty swojej pracy i dyskutować w języku angielskim
- potrafią i są w stanie planować i organizować własną pracę oraz pracę zespołową
- potrafią i są w stanie poszerzać wiedzę na temat postaw i zachowań konsumentów
- są gotowi do wyrażania krytycznych opinii i omawiania wpływu na postawy i zachowania konsumentów, a także do konsultowania się z ekspertami
- są gotowi do wzięcia odpowiedzialności za wpływ działań marketingowych na postawy i zachowania konsumentów, priorytetowo traktując etykę i dobro
Kryteria oceniania
• Frekwencja – 10% (aby zaliczyć kurs, wymagana jest obecność na co najmniej 50% zajęć)
• Zadania grupowe / quizy Kampus – 40%
• Test końcowy – 50%
Oceny końcowe:
0-49% pkt – 2 (niedostateczna)
50%-59% pkt – 3 (dostateczna)
60%-69% pkt – 3,5 (zadowalający)
70%-79% pkt – 4,0 (dobry)
80%-89% pkt – 4,5 (całkiem dobry)
90%-99% pkt – 5,0 (bardzo dobry)
100% pkt – 5! (doskonały)
Literatura
PODRĘCZNIK:
- Solomon M. (2024) Consumer behavior. Wydanie globalne, Boston: Pearson
LEKTURA UZUPEŁNIAJĄCA:
- Hoyer W., MacInnis, D., Pieters R.(2018). Zachowania konsumentów (wydanie 7., Cenagage Learning
- Evans, M., Jamal, A., Foxall, G. (2011). Zachowania konsumentów (wydanie 2.). Nowy Jork: Wiley.
W cyklu 2025Z:
Podręcznik: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: