Zarys kursu:
1. Rola oprogramowania biurowego w organizacji
2. Zastosowania edytora tekstu
- formatowanie tekstu (czcionka, akapit, lista punktowana i numerowana),
- organizowanie informacji w kolumnach i tabelach,
- dodatkowe funkcje dokumentu (sekcja, nagłówek, stopka, numeracja stron),
- wstawianie i modyfikowanie obiektów (obrazy, kształty, diagramy, wykresy),
- treści referencyjne i źródła treści (przypisy dolne i końcowe, tworzenie i modyfikowanie spisów treści i indeksów)
- praca w trybie recenzji i śledzenie zmian.
3. Zastosowania arkusza kalkulacyjnego
- konwencja adresowania - odniesienia względne, bezwzględne i mieszane,
- formatowanie komórek i czcionek oraz korzystanie z paska formuł,
- tworzenie symulacji finansowych,
- korzystanie z wbudowanych funkcji
- używanie funkcji zagnieżdżonych w formule
- praca z danymi z wielu arkuszy kalkulacyjnych,
- tworzenie wykresów z jedną i wieloma seriami danych,
- wprowadzenie do używania funkcji finansowych w arkuszu kalkulacyjnym,
- funkcje baz danych w arkuszu kalkulacyjnym - proste i wielopoziomowe sortowanie danych, filtrowanie danych za pomocą autofiltra i filtrowanie zaawansowane.
4. Zastosowania programu do prezentacji
- formatowanie prezentacji, motywy i szablony
- obrazy, obiekty, SmartArt
- animacje, przejścia i multimedia
5. Narzędzia informatyczne w pracy biurowej z perspektywy trendów technologicznych