Academic Writing 2600-BM-ACADWR
Program kursu obejmuje następujące zagadnienia:
1. Cechy tekstu akademickiego
a. źródła akademickie – rodzaje, sposób wykorzystania
b. znaczniki dyskursu
c. cytaty i odniesienia
d. plagiat w tekście akademickim
e. bibliografia
2. Parafraza tekstu źródłowego:
a. parafraza artykułu
b. parafraza tekstów akademickich
c. ćwiczenie parafrazy na zajęciach
3. Streszczenie tekstu źródłowego:
a. jednozdaniowe streszczenia
b. pisanie streszczeń selektywnych
c. pisanie streszczeń globalnych
d. ćwiczenie jednozdaniowych streszczeń na zajęciach
4. Porównanie parafrazy i streszczenia tekstu źródłowego
5. Indywidualne konsultacje na temat pisania parafrazy i streszczenia.
6. Styl oficjalny a styl swobodny:
a. poprawianie błędów
b. redakcja tekstu
7. Esej – porównanie i kontrastowanie/przyczyna i skutek/ raport
W cyklu 2024L:
Program kursu obejmuje następujące zagadnienia: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Celem kursu jest nauczenie pisania parafraz, streszczeń, esejów oraz zapoznanie studentów z cechami pisania akademickiego
Kryteria oceniania
Na podstawie uczestnictwa w zajęciach i wykonania wszystkich zadanych prac pisemnych. Prace te oceniane są biorąc pod uwagę poprawność językową, odpowiedni styl i rejestr, spójność wypowiedzi, dobór argumentów.
Literatura
Cory, Hugh, Advanced Writing with English in Use, OUP 1996.
Hogue, Ann First Steps in Academic Writing, Pearson Longman 2008.
Jordan, R.R., Academic Writing, Longman 1997.
Macpherson, R., Advanced Written English, PWN 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: