Strategia organizacji 2600-0600310016
Zrozumienie strategii.Wstęp do zajęć: teza, antyteza, synteza i paradoks. Różne sposoby rozumienia słowa strategia; Trzy poziomy strategii; Po co uczyć się zarządzania strategicznego?
Myślenie strategiczneParadoks: logicznego myślenia i kreatywności.
Formułowanie strategiiParadoks działania zamierzonego i spontanicznego.
Istota sukcesu strategiiParadoks: strategia oparta na zasobach i na sytuacji rynkowej.
Nowe podejścia do strategiiSzkoła prostych reguł i teoria opcji
Analiza otoczenia**Otoczenie firmy a strategia. Poziomy analizy otoczenia. Metody analizy otoczenia: Metody scenariuszoweModel 5 sił,Value NetAnaliza interesariuszy (stakeholders) Mapy grup strategicznych.
Analiza organizacji**:TOWS/SWOTAnaliza organizacji jako systemu działań.Metoda SPACE.Wybrane analizy portfelowe.Analiza strategicznych zasobów firmy.
Strategia a misja oraz rola przywódcy.Misja i wizja, jak formułować misję, jak komunikować misję.Odpowiedzialność społeczna organizacji.
Budowanie przewagi strategicznejZmiana strategicznaWdrażanie strategii: strategia a programy funkcjonalneParadoks: rewolucji i ewolucji w organizacjach.Obszar decyzji strategicznych.Alianse i inne formy współpracy.Rola implementacji strategii. Strategia a finanse. Strategia a personel. Czynniki wpływające na sukces strategii
Rodzaj przedmiotu
Literatura
K. Obłój, Strategia organizacji, PWE 2007
Eisenhards K, Sull D (2001), Strategy as simple rules, Harvard Business Review, January
K. Obłój (red), Dominująca logika firmy, WSPiZ 2003
Luehrman T. (1998) Strategy as a portfolio of real options, Harvard Business Review, September-October
K.Obłój, Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1998, część I (s. 17-81) ; K.Obłój, Strategia organizacji, r. 12 ; M.. Porter, Porter o konkurencji, PWE 2000, r. 2; Obłój, Tworzywo skutecznych strategii, r. 5-7
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: