Strategic Management 2600-0550211014
Zarządzanie strategiczne jest nazywane podstawową filozofią organizacji gdyż nadaje ramy funkcjonowania całej organizacji a z drugiej strony jest nieuchronnie czymś abstrakcyjnym, nienamacalnym. Podczas zajęć prezentowane będą podstawowe teorie strategiczne ilustrujące różne podejścia do strategii od jakże klasycznych: planistycznego, czy pozycyjnego po podejście ewolucyjne, zasobowe oraz najnowsze trendy w zarządzaniu strategicznym. Po omówieniu najważniejszych podejść zostanie przedstawiony eklektyczny model zarządzania strategicznego: misja, domena, przewaga strategiczna, cele strategiczne i funkcjonalne programy działania. Będzie on stanowić podstawę do dalszych rozważań nad procesem formułowania strategii i narzędziami analiz oraz typologiami strategii, potrzebnymi aby wypełnić go treścią. W efekcie, uczestnik zajęć otrzyma zarówno podstawy koncepcyjne jak i praktyczne do celowego i świadomego wykorzystywania zarządzania strategicznego w praktyce organizacyjnej.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
• to develop an understanding of the different concept of strategy and their commonalities and differences
• to practice several tools of strategic management
• to analyze several cases of good and bad strategic management
Kryteria oceniania
Evaluation:
Grades will be determined on the basis of following assignments:
# Assignments Points
1 Team Assignments - Cases (1 out of 6: Honda (A+B), RyanAir A, ZARA, Apple and TBD Case) 1 x 20 = 20
2 Individual and team assignments related to the assigned case studies (including online quizzes, tests, and essays – answers to questions). 4 x 5 = 20
3 Class Participation (class discussion and right activity mean taking part in cases discussion, offering insightful commentaries, being prepared) 10
4 Final Take Home Exam – Individual Case Study (24 h, remote, open book, individual exam) 50
Total 100
Bonus (for any activities above and beyond professors expectations and imagination) 10
Course literature:
Literatura
Course literature:
Bob de Wit i Ron Meyer (2014 or 2010) Strategy: Process, Content, Context. London: ITBP or (1999) Strategy Synthesis, London: ITBP, www.cengagebrain.com
Plus articles as a supplementary material for the course:
Don Sull (1999), Why Good Companies Go Bad, HBR , July-August
C. Markides (1999), Six Principles of Breakthrough Strategy, Business Strategy Review, Issue 2/1999
Bower and Christensen (1995), Disruptive Technologies, HBR January-February
Hamel Gary (1996), Strategy as Revolution, HBR, July-August
Christiansen C. M. (2001) The Past and Future of Competitive Advantage, Strategic Management Review
Eisenhardt Kathleen and Don Sull (2001), Strategy As Simple Rules, HBR , Jan.-Feb.
Osterwalder Alexander and Yves Pigneur (2008) Business Model Generation : A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. Hoboken, NJ : Wiley. 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: