Market Research 2600-0550211006
Celem tego kursu jest nauczanie nowoczesnego podejścia do badań marketingowych. Nauczyciel jest praktykiem i pracował dla wielu agencji badań rynkowych. Podczas kursu studenci poznają różne rodzaje badań marketingowych: metody i techniki. Omówione zostaną wszystkie ważne obszary badań: marka, komunikacja, innowacja, CX (doświadczenie klienta), eksploracja i U&A (użycie i postawy). Podczas kursu zaplanowano wiele praktycznych zadań, a także ocena jest zaprojektowana w taki sposób – studenci będą musieli zaplanować, przeprowadzić i zgłosić badanie marketingowe.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka po ukończeniu kursu:
W zakresie wiedzy:
• Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie badań marketingowych (K_W01)
• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące prowadzenia badań marketingowych (K_W02).
• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_W05)
• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form badań marketingowych (K_W06)
W zakresie umiejętności:
• Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu badań marketingowych do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K¬_U01)
• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_U02)
• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty z przeprowadzonych badań marketingowych oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)
• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową w ramach badań marketingowych (K_U05)
• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji w zakresie badań marketingowych (K_U06)
W zakresie postaw:
• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K01)
• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie prowadzenia badań marketingowych (K_K02)
• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K03)
Kryteria oceniania
Projekt badawczy (badania jakościowe i ilościowe – przygotowanie, badanie i raportowanie) – 70%
Analiza wybranej marki – 30%
Wszystkie szczegóły zostaną przedstawione podczas pierwszego spotkania.
Literatura
Belk, R., Fisher, E. & Kozinets, R.V. (2012). Qualitative Consumer and Marketing Research. Sage Publishing.
Burns, A.C., Veeck, A. F. & Bush, R.F. (2017). Marketing Research 8th edition. Pearson.
Maison, D. (2018). Qualitative Marketing Research. Understanding Consumer Behaviour. Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: