Podstawy psychologii 2500-ZNP-BIO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Efekty kształcenia
Wiedza:
-zna podstawowe pojęcia psychologiczne
- rozumie prawidłowości rozwojowe
- zna podstawowe zaburzenia rozwojowe
- rozumie mechanizm uzależnień
Umiejętności:
- potrafi zaplanować rozmowę z uczniem i rodzicami
- potrafi wymienić objawy wskazujące na zagrożenie rozwoju
Postawy:
- jest otwarty na różnorodność
- rozumie wagę sprawiedliwego oceniania uczniów
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
Zaliczenie kolokwium pisemnego lub zaliczenie pracy pisemnej.
Praca – esej oparty na literaturze przedmiotu, tematy pracy do wyboru:
1. Uzależnienie – opisz mechanizmy i przejawy i terapie na wybranym przykładzie
2. Agresja w szkole – opisz zjawisko, napisz scenariusz reakcji na zachowanie agresywne w klasie
3. Motywacja do nauki – rodzaje, różne możliwości wspomagania
Pisanie pracy na inny temat wymaga uzgodnienia tematu z prowadzącym.
Kolokwium składa się z 20 pytań:
10 testowych – punktacja 0-1
10 otwartych – punktacja 0-2
Ocena za kolokwium:
15 - 18 pkt. - dostateczny
19 - 20 pkt. – dostateczny plus
21 – 22 pkt. – dobry
23 – 24 pkt. – dobry plus
25 – 27 pkt. – bardzo dobry
28 – 30 pkt. – celujący
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Gerd Mietzel (2002) Psychologia kształcenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
2. Anna Brzezińska (red.) (2013). Psychologiczne portrety człowieka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
3. Trempała J., (2011) Psychologia rozwojowa: podręcznik akademicki, Warszawa: PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: