Specjalizacja - Psychologia Biznesu (dawna Psychologia Ekonomiczna) 2500-SP311-EGZ
Psychologia ekonomiczna to stosunkowo młoda dziedzina, zajmująca się badaniem interakcji zachodzących między człowiekiem a systemem ekonomicznym.
Celem specjalizacji jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności psychologicznych związanych z ekonomicznymi zachowaniami człowieka, traktowanego jako jeden z elementów systemu ekonomicznego (człowieka kształtującego ten system oraz będącego podmiotem jego oddziaływań). Wiedza ta jest niezmiernie przydatna w instytucjach podejmujących decyzje finansowe i publiczne, adresujących swoje działania do człowieka jako konsumenta i uczestnika rynku pracy. Program specjalizacji ma przygotowywać studentów do samodzielnego wykonywania zadań w zakresie wspomagania marketingowych i ekonomicznych procesów decyzyjnych oraz zamawiania, planowania i realizacji badań marketingowych.
Szczególny nacisk położony jest na rozwinięcie:
1. Wiedzy na temat funkcjonowania człowieka w systemie ekonomicznym
2. Wiedzy na temat funkcjonowania człowieka jako konsumenta dóbr i usług, obejmującej:
a) umiejętność formułowania przewidywań zachowań konsumentów dóbr i usług w różnych zadaniach i sytuacjach (reakcje na inflację, oddziaływania marketingowe, sposób dysponowania środkami finansowymi, itp.);
b) umiejętność realizowania badań marketingowych na potrzeby znalezienia rozwiązań dla konkretnych problemów marketingowych.
Dodatkowa informacja dotycząca rekrutacji na specjalizację:
Dla studentów MISMaP i MISH średnią ocen z zajęć obligatoryjnych realizowanych na Wydziale Psychologii wylicza jednostka macierzysta. Student zobowiązany jest dostarczyć potwierdzoną średnią do dziekanatu Wydziału Psychologii UW.
Rodzaj przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: