- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Coaching w organizacji 2500-SP303-36-OG
1.Definicje coachingu, coaching a inne metody wspierania rozwoju jednostek i organizacji (m.in. konsulting, psychoterapia, szkolenia, ocena pracownika).
2.Coaching a zarządzanie firmą.
3. Historia rozwoju metody coachingu w organizacjach oraz podejścia (szkoły) w coachingu.
4.Funkcje coachingu w organizacji, czyli potencjalne cele coachingu z perspektywy firmy.
5.Wykorzystanie poszczególnych typów coachingu w kontekście różnych potrzeb rozwojowych kadr w organizacji.
6.Uwarunkowania coachingu – organizacja jako system.
7.Umowa i kontrakt w coachingu.
8.Zasady etyczne w coachingu.
9.Organizacja procesu coachingu w firmie (m.in. wybór coacha, komunikowanie procesu coachingu, raportowanie, ocena wyników coachingu).
10.Wyzwania i ograniczenia towarzyszące efektywnemu wdrażaniu coachingu w organizacji.
11.Coaching a rozwój zasobów ludzkich w organizacji.
12.Omówienie różnic, zależności i podobieństw między szkoleniem, w tym warsztatami, a coachingiem indywidualnym i zespołowym.
13. Badania dotyczące coachingu.
Efekty kształcenia
Wiedza:
- na temat coachingu jako metody oraz porównanie do innych form wspierania rozwoju jednostek i zespołów,
- na temat planowania i realizacji coachingu w organizacji,
- znajomość zasad etycznych i zawierania kontraktu w coachingu,
- przykładowych projektów badawczych dotyczących coachingu.
Postawy:
- odpowiedzialność i profesjonalizm w realizacji coachingu.
Umiejętności:
- rozumienia specyfiki coachingu jako metody oraz jego realizacji w organizacji, w tym: planowanie coachingu, zawieranie kontraktu z klientem i umowy z organizacją.
Kryteria oceniania
Końcowe zaliczenie w postaci testu jednokrotnego wyboru dotyczącego wiedzy na temat coachingu.
Kryteria oceny testu w odniesieniu do liczby poprawnych odpowiedzi.
100 % celujący
91-99 % bdb.
81-90 % db.+
71-80% db.
61-70 % dst.+
51-60 % dst.
Literatura
- Huflejt-Łukasik, M. (2012). Coaching a psychoterapia. www.treco.pl
- Huflejt-Łukasik, M. (2010). The practical meaning of a coaching contract. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching as a method of developing human potential, 245-252. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
- Huflejt-Łukasik, M. (2010). Zasady etyczne w psychoterapii i w coachingu. W: W. Kaczyńska (red.), Wokół etyki służb społecznych. Wydanie II rozszerzone. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
- Huflejt-Łukasik, M., Peczko, B. (2012). Coaching. W: L. Grzesiuk, H. Suszek, Psychoterapia. Pogranicza. Warszawa: Eneteia, str. 389-412.
- Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P. (2011). Funkcje coachingu w organizacji i dobór coacha. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching katalizator rozwoju organizacji, 124-138. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P., Zawiłowski, G. (2014). Coaching w organizacji: coaching a zarządzanie. W: L. D. Czarkowska Coaching transformacyjny jako droga ku energii, str. 41-53. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: