Kultura organizacji 2500-SP303-18
2. Czym jest i jak powstaje kultura organizacji
3. Kultura a klimat
4. Rozszyfrowywanie kultury organizacji – podejście E.H. Scheina
5. Normy zewnętrznej adaptacji
6. Normy wewnętrznej integracji
7. Założenia nt. rzeczywistości i prawdy
8. Założenia nt. natury czasu i przestrzeni
9. Założenia nt. ludzkiej natury, aktywności i relacji
10. Poznawanie kultury –badania ilościowe
11. Poznawanie kultury – badania jakościowe
12. Poznawanie kultury – warsztat (analizy przypadku)
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza: Studentka/student po skończeniu kursu zna podejścia badawcze do kultury organizacji. Orientuje się, jakie są najważniejsze koncepcje teoretyczne.
Postawy: Studentka/student po skończeniu kursu ocenia nabytą wiedzę, zachowując postawę rozumiejącą i wrażliwą na dobro jednostki.
Umiejętności: Studentka/student potrafi samodzielnie zebrać dane i przeprowadzić analizę kultury organizacji dowolnej firmy. Umie dostosować stosowane metody i podejście do zapotrzebowania organizacji. Potrafi przygotować raport z badania i analizy.
Kryteria oceniania
Kryteria zaliczenia:
• Najwyżej dwie nieobecności
• Udział w przygotowaniu prezentacji (samodzielnie lub zespołowo)
Podstawa oceny końcowej:
• Praca domowa: analiza jakościowa kultury dowolnej organizacji (max. 20 tys. znaków, ok. 10 stron)
Literatura
Sikorski, Cz., (1999) Zachowania ludzi w organizacji. PWN Warszawa, 231-272 (rozdz. 7: Kultura organizacyjna)
Strategor (1999) Zarządzanie firmą. PWE Warszawa, 505-526 (rozdz. 20: Kultura przedsiębiorstwa)
Denison, D.R. (1996) What is the difference between organizational culture and organizational climate? A native’s point of view on a decade of paradigms wars. Academy of Management Review, 21(3), 619-654
Schein, E.H. (2010) Organizational Culture and Leadership (4th ed.). Jossey-Bass, San Francisco
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: