Diagnoza dzieci z zaburzeniami zachowania 2500-POD-DK-ZZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W03 ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami zachowania
K_W04 zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami zachowania
K-K02 Rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami zachowania
K-K03 Zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami zachowania oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego
Kryteria oceniania
Praca domowa na zaliczenie
Literatura
Święcicka, M. (2005). Uwaga, samokontrola, emocje. Psychologiczna analiza zachowań dzieci z zaburzeniami uwagi. Warszawa: Emu.
Święcicka, M. (2006). Nazwać a zrozumieć. Rola psychologa w diagnozowaniu dziecka z objawami nadpobudliwości. W: A. Maryniak, M. Święcicka (red.), Problemy tożsamości i etyki zawodowej dziecięcego psychologa klinicznego. Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka, t. 4. Warszawa: Emu.
Woźniak-Prus, M., Gambin, M. (2011). Metody badania funkcji wykonawczych u dzieci i młodzieży – omówienie wybranych technik. W: M. Święcicka (red.) Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka i rodziny. Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: