Diagnoza dzieci z uszkodzeniami mózgu 2500-POD-DK-UM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W03 ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z uszkodzeniami mózgu
K_W04 zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci
K-K02 Rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem z uszkodzeniami mózgu
K-K03 Zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem z uszkodzeniami mózgu oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego
Kryteria oceniania
Praca domowa na zaliczenie
Literatura
Szymańska, K. (2007). Refleksje nad rozwojem układu nerwowego u człowieka. W: G. Kmita (red.) Małe dziecko i jego rodzina w teorii i praktyce wczesnej interwencji psychologicznej. Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka t. 5, Wartszawa: Wydawnictwo Emu.
Maryniak, A. (2003). „Uraz dziecka, uraz rodziny. Czynniki sprzyjające utrwaleniu pourazowego zespołu czołowego u dzieci”, w: A. Herzyk, B. Daniluk, M. Pąchalska, B.D. MacQueen (red.), Neuropsychologiczne konsekwencje urazów głowy. Jakość życia pacjentów. Lublin: Wydawnictwo UMCS. str. 129-136.
Maryniak, A. (2004). Dzieci z guzami móżdżku. Rola móżdżku w regulacji procesów poznawczych i emocjonalnych. Warszawa: Wydawnictwo Emu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: