W cyklu 2024Z:
Celem zajęć jest zapoznanie z podstawową wiedzą dotyczącą neurobiologii człowieka i zwierząt. Kurs będzie odbywał się częściowo przez platformę e-learningową COME i kładł duży nacisk na samodzielną pracę studentów i umiejętności samodzielnej nauki, wyszukiwania i analizowania informacji, oraz współpracę między studentami w zdobywaniu wiedzy. Na kursie zostaną omówione podstawy dotyczące budowy i funkcjonowania układu nerwowego człowieka i niektórych gatunków zwierząt, z naciskiem na kręgowce, w kontekście zarówno badań na zwierzętach, które pomogły w zrozumieniu funkcjonowania ludzi, jak i badań na ludziach, z których można wysunąć pewne wnioski na temat innych zwierząt. Omówiona zostanie ogólna anatomia układu nerwowego, jego ewolucja, rozwój i plastyczność, oraz podstawowe różnice międzygatunkowe. Wytłumaczone zostaną też podstawy działania układu nerwowego na poziomie komórkowym. Studenci zapoznają się też na zajęciach z wpływem hormonów płciowych na rozwój i funkcjonowanie mózgu, oraz z podstawami dotyczącymi zachować rodczych zwierząt. Zostaną też przedstawione mechanizmy percepcji - na poziomie narządów zmysłów i na poziomie funkcji struktur mózgu, z uwzględnieniem adaptacyjnych różnic między gatunkami, oraz podstawowe mechanizmy uczenia się. Kolejne tematy to: czucie somatyczne, ból, dotyk i sterowanie ruchem, homeostaza i emocje oraz sen. Na zakończenie kursu omówione zostaną najnowsze techniki badań neurologicznych ze zwierzętami.
|
W cyklu 2025Z:
Celem zajęć jest zapoznanie z podstawową wiedzą dotyczącą neurobiologii człowieka i zwierząt. Kurs będzie odbywał się częściowo przez platformę e-learningową COME i kładł duży nacisk na samodzielną pracę studentów i umiejętności samodzielnej nauki, wyszukiwania i analizowania informacji, oraz współpracę między studentami w zdobywaniu wiedzy. Na kursie zostaną omówione podstawy dotyczące budowy i funkcjonowania układu nerwowego człowieka i niektórych gatunków zwierząt, z naciskiem na kręgowce, w kontekście zarówno badań na zwierzętach, które pomogły w zrozumieniu funkcjonowania ludzi, jak i badań na ludziach, z których można wysunąć pewne wnioski na temat innych zwierząt. Omówiona zostanie ogólna anatomia układu nerwowego, jego ewolucja, rozwój i plastyczność, oraz podstawowe różnice międzygatunkowe. Wytłumaczone zostaną też podstawy działania układu nerwowego na poziomie komórkowym. Studenci zapoznają się też na zajęciach z wpływem hormonów płciowych na rozwój i funkcjonowanie mózgu, oraz z podstawami dotyczącymi zachować rodczych zwierząt. Zostaną też przedstawione mechanizmy percepcji - na poziomie narządów zmysłów i na poziomie funkcji struktur mózgu, z uwzględnieniem adaptacyjnych różnic między gatunkami, oraz podstawowe mechanizmy uczenia się. Kolejne tematy to: czucie somatyczne, ból, dotyk i sterowanie ruchem, homeostaza i emocje oraz sen. Na zakończenie kursu omówione zostaną najnowsze techniki badań neurologicznych ze zwierzętami.
|
W cyklu 2025:
Celem zajęć jest zapoznanie z podstawową wiedzą dotyczącą neurobiologii człowieka i zwierząt. Kurs będzie odbywał się częściowo przez platformę e-learningową COME i kładł duży nacisk na samodzielną pracę studentów i umiejętności samodzielnej nauki, wyszukiwania i analizowania informacji, oraz współpracę między studentami w zdobywaniu wiedzy. Na kursie zostaną omówione podstawy dotyczące budowy i funkcjonowania układu nerwowego człowieka i niektórych gatunków zwierząt, z naciskiem na kręgowce, w kontekście zarówno badań na zwierzętach, które pomogły w zrozumieniu funkcjonowania ludzi, jak i badań na ludziach, z których można wysunąć pewne wnioski na temat innych zwierząt. Omówiona zostanie ogólna anatomia układu nerwowego, jego ewolucja, rozwój i plastyczność, oraz podstawowe różnice międzygatunkowe. Wytłumaczone zostaną też podstawy działania układu nerwowego na poziomie komórkowym. Studenci zapoznają się też na zajęciach z wpływem hormonów płciowych na rozwój i funkcjonowanie mózgu, oraz z podstawami dotyczącymi zachować rodczych zwierząt. Zostaną też przedstawione mechanizmy percepcji - na poziomie narządów zmysłów i na poziomie funkcji struktur mózgu, z uwzględnieniem adaptacyjnych różnic między gatunkami, oraz podstawowe mechanizmy uczenia się. Kolejne tematy to: czucie somatyczne, ból, dotyk i sterowanie ruchem, homeostaza i emocje oraz sen. Na zakończenie kursu omówione zostaną najnowsze techniki badań neurologicznych ze zwierzętami.
|