Zoologia ze szczególnym uwzględnieniem kręgowców 2500-PL-SPZ-OB1-1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Na wykładach przedstawiona zostanie charakterystyka poszczególnych grup zwierząt (głównie kręgowych) – ich pochodzenie, różnorodność anatomiczna i morfologiczna. Aby zrozumieć złożoność procesów kształtujących świat zwierząt, przedstawione będą podstawowe zagadnienia z ewolucji – dobór naturalny, dobór płciowy, specjacja oraz podstawy ekologii (oddziaływania między gatunkami, konkurencja wewnątrzgatunkowa, ekologia populacji). Tylko w tym kontekście można bowiem zrozumieć proces ewoluowania gatunków, którego efektem jest ogromna różnorodność świata zwierząt. |
W cyklu 2025:
Na wykładach przedstawiona zostanie charakterystyka poszczególnych grup zwierząt (głównie kręgowych) – ich pochodzenie, różnorodność anatomiczna i morfologiczna. Aby zrozumieć złożoność procesów kształtujących świat zwierząt, przedstawione będą podstawowe zagadnienia z ewolucji – dobór naturalny, dobór płciowy, specjacja oraz podstawy ekologii (oddziaływania między gatunkami, konkurencja wewnątrzgatunkowa, ekologia populacji). Tylko w tym kontekście można bowiem zrozumieć proces ewoluowania gatunków, którego efektem jest ogromna różnorodność świata zwierząt. |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
Student kończący kurs posiądzie wiedzę dotyczącą systematyki królestwa zwierząt, ewolucji głównych taksonów, oraz związki pomiędzy właściwościami poszczególnych grup zwierzęcych oraz środowiskiem przez nie zajmowanym (K_W01). Szczególną pozycję w strukturze wiedzy studentów będzie miał blok poświęcony ewolucji mózgu kręgowców (K_W04)
W zakresie umiejętności:
Student po ukończeniu kursu, posiada umiejętności rozpoznawania taksonów i gatunków, określania ich przynależności systematycznej, ogólnej charakterystyki funkcjonowania i wymagań środowiskowych. (K_U01)
W zakresie kompetencji związanych z wykorzystaniem nabytej wiedzy i umiejętności:
Student po ukończeniu kursu aktywnie używa nabytej wiedzy i umiejętności w działalności studenckiej, zawodowej i dyskursie społecznym związanym z zagadnieniami środowiska, bioróżnorodności oraz zwierząt w ogóle. (K_U08) Student przeciwstawia się stereotypowemu spotrzeganiu poszczególnych gatunków zwierząt, oraz zwierząt w ogóle. (K_K02)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: