Staż trenerski pod superwizją 2500-PL-PS-SP9-32
Celem zajęć jest staż w obszarze przygotowania scenariuszy i prowadzenia warsztatu psychoedukacyjnego dla wybranej grupy. Ćwiczenia nie mają formy regularnego kursu. Na zajęcia składają się:
- spotkanie organizacyjne (początek semestru) i spotkanie superwizyjne (koniec semestru);
- opracowanie scenariuszy warsztatów psychoedukacyjnych;
- indywidualne konsultacje z prowadzącym - superwizja opracowanych scenariuszy;
- opracowanie materiałów do prowadzenia zajęć (handouty, prezentacje);
- poprowadzenie warsztatów poza Wydziałem Psychologii (3 dni szkoleniowe);
- napisanie raportów z przeprowadzonych zajęć.
Terminy i miejsca stażowe ustalane są na spotkaniu organizacyjnym.
|
W cyklu 2024L:
Celem zajęć jest integracja zdobytej wiedzy i praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności. Ćwiczenia nie mają formy regularnego kursu. Na zajęcia składają się: |
W cyklu 2025L:
|
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Ogólnie: w sali i w terenie mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2025L: mieszany: w sali i zdalnie w sali i w terenie |
Efekty kształcenia
W obszarze wiedzy:
- student zna zasady pracy z grupą metodami warsztatowymi.
W obszarze umiejętności:
- student potrafi przygotować scenariusz zajęć warsztatowych z obszaru psychoedukacji;
- student potrafi przeprowadzić warsztat psychoedukacyjny.
W obszarze kompetencji:
- student jest otwarty na samodzielnie prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych w oparciu o metody warsztatowe;
- student zna swoje mocne strony jako trener/ kotrener.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
1. Obecność na spotkaniu organizacyjnym (początek semestru) i spotkaniu superwizyjnym (koniec semestru).
Uwaga: spotkania odbywają się w formie on-line (zdalnie). Warunkiem obecności jest posiadanie włączonej kamery. Brak włączonej kamery (uczestniczenie bez włączonej kamery) traktowany jest jako brak obecności.
2. Opracowanie scenariusza lub scenariuszy warsztatów psychoedukacyjnych dla wybranej grupy.
3. Opracowanie materiałów (handaouty, prezentacje) do przygotowanych scenariuszy zajęć.
4. Przeprowadzenie warsztatów psychoedukacyjnych.
Łącznie 3 dni warsztatowe wg. podanych kryteriów.
Uwaga: 1 dzień szkoleniowy obejmuje min. 6 godz. dydaktycznych jednorazowo z jedną grupą.
5. Raporty z z przeprowadzonych warsztatów.
Zaliczenie odbywa się na podstawie spełniania wszystkich (1-5) warunków. Nie ma możliwości zajęć na podstawie częściowego wypełniania warunków zaliczenia.
Szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane na zajęciach.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Vopel, K. W. (2004). Warsztaty, skuteczna forma nauki, Kielce: Wydawnictwo Jedność.
2. Brudnik, E., Moszyńska, A., Owczarska, B. (2010). Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce: Wydawnictwo Jedność.
Literatura uzupełniająca:
1. Buldioski G., Grimaldi C., Mitter S., Titley G., Wagner G. (2002) Zasadnicze elementy szkolenia. Pakiet szkoleniowy. Seria T-kit, Strasbourg: Publikacje Rady Europy
2. Łaguna M., Fortuna P. (2009). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
3. Kozak, A., Łaguna, M. (2009). Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
4. Biech, E., Silberman M. (2016), Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
5. Rae L. (2006), Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
6. Urban, M. (2014). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
7. Rojewska J. (2000), Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Unus.
8. Rojewska J. (2000), Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II, Wałbrzych: Oficyna Wydawnicza Unus.
9. Bowkett S., (2000), Wyobraź sobie, że... Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie uczniów, Warszawa: WSiP.
10. Vopel K., W. (2002), Umiejętność współpracy w grupach. Zabawy i improwizacje. Część 1, Kielce: Wydawnictwo Jedność.
11. Vopel K., W. (2002), Umiejętność współpracy w grupach. Zabawy i improwizacje. Część 2, Kielce: Wydawnictwo Jedność.
12. Edie West (2015), Przełamywanie pierwszych lodów integracja i aktywizacja grupy. Materiały szkoleniowe. 201 ćwiczeń i gier, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
13. Mary Scannell, Jim Cain (2014). Zbiór niedrogich gier szkoleniowych, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
14. Mel Silberman (2015), Aktywne ćwiczenia szkoleniowe, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: