Coaching jako metoda 2500-PL-PS-SP309-23
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Z:
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z coachingiem jako metodą wspierania jednostek i zespołów, w tym przede wszystkim w organizacjach. A zatem pokazanie, jakim celom może służyć coaching w organizacji, jakie są jego uwarunkowania i wyznaczniki jego skuteczności. Wykład dostarcza wiedzę o coachingu, definicjach, podejściach, rodzajach coachingu, a także planowaniu i realizowaniu coachingu w organizacji. Wskazuje na kluczowe korzyści dla osób i organizacji z korzystania z coachingu. Zwraca też uwagę na wyzwania i ograniczenia towarzyszące wykorzystaniu coachingu w rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach. |
W cyklu 2024Z:
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z coachingiem jako metodą wspierania jednostek i zespołów, w tym przede wszystkim w organizacjach. A zatem pokazanie, jakim celom może służyć coaching w organizacji, jakie są jego uwarunkowania i wyznaczniki jego skuteczności. Wykład dostarcza wiedzę o coachingu, definicjach, podejściach, rodzajach coachingu, a także planowaniu i realizowaniu coachingu w organizacji. Wskazuje na kluczowe korzyści dla osób i organizacji z korzystania z coachingu. Zwraca też uwagę na wyzwania i ograniczenia towarzyszące wykorzystaniu coachingu w rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach. |
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- na temat coachingu jako metody oraz porównanie do innych form wspierania rozwoju jednostek i zespołów,
- na temat planowania i realizacji coachingu w organizacji,
- znajomość zasad etycznych i zawierania kontraktu w coachingu,
- przykładowych projektów badawczych dotyczących coachingu.
Postawy:
- odpowiedzialność i profesjonalizm w realizacji coachingu.
Umiejętności:
- rozumienia specyfiki coachingu jako metody oraz jego realizacji w organizacji, w tym: planowanie coachingu, zawieranie kontraktu z klientem i umowy z organizacją.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Huflejt-Łukasik, M. (2010). The practical meaning of a coaching contract. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching as a method of developing human potential, 245-252. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
W cyklu 2024Z:
Huflejt-Łukasik, M. (2010). The practical meaning of a coaching contract. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching as a method of developing human potential, 245-252. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: