Trening autorefleksji – uważny kontakt ze sobą 2500-PL-PS-SP309-17
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Autorefleksja jest ważnym, a w dodatku najbardziej dostępnym, narzędziem rozwoju, zarówno osobistego, jak i zawodowego. Uważny wgląd w siebie wydaje się niezbędną podstawą świadomych wyborów i każdego rodzaju kontaktu z drugim człowiekiem. Jest ważnym elementem rozwijania wielu kompetencji niezbędnych w zawodzie psychologa. Dlatego trening adresowany jest do studentów specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości, jako ważne uzupełnienie kompetencji związanych z prowadzeniem treningów, szkoleń i sesji coachingowych. Wśród ważnych elementów samoświadomości wymienić można chociażby znajomość własnych potrzeb i właściwych dla siebie sposobów ich zaspokajania, umiejętność rozpoznawania własnych emocji i ich regulacji czy świadomość indywidualnych wzorców reagowania w różnych sytuacjach. We współczesnym świecie pełnym bodźców, wymagającym od nas szybkiego reagowania rzadko stawiamy sobie pytania „Co czuję?”, „Co się ze mną dzieje?”, „co jest dla mnie ważne?”, „Czego potrzebuje?”. Często brakuje nam również narzędzi i umiejętności docierania do odpowiedzi na takie pytania. |
W cyklu 2024L:
Autorefleksja jest ważnym, a w dodatku najbardziej dostępnym, narzędziem rozwoju, zarówno osobistego, jak i zawodowego. Uważny wgląd w siebie wydaje się niezbędną podstawą świadomych wyborów i każdego rodzaju kontaktu z drugim człowiekiem. Jest ważnym elementem rozwijania wielu kompetencji niezbędnych w zawodzie psychologa. Dlatego trening adresowany jest do studentów specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości, jako ważne uzupełnienie kompetencji związanych z prowadzeniem treningów, szkoleń i sesji coachingowych. Wśród ważnych elementów samoświadomości wymienić można chociażby znajomość własnych potrzeb i właściwych dla siebie sposobów ich zaspokajania, umiejętność rozpoznawania własnych emocji i ich regulacji czy świadomość indywidualnych wzorców reagowania w różnych sytuacjach. We współczesnym świecie pełnym bodźców, wymagającym od nas szybkiego reagowania rzadko stawiamy sobie pytania „Co czuję?”, „Co się ze mną dzieje?”, „co jest dla mnie ważne?”, „Czego potrzebuje?”. Często brakuje nam również narzędzi i umiejętności docierania do odpowiedzi na takie pytania. |
W cyklu 2025Z:
Autorefleksja jest ważnym, a w dodatku najbardziej dostępnym, narzędziem rozwoju, zarówno osobistego, jak i zawodowego. Uważny wgląd w siebie wydaje się niezbędną podstawą świadomych wyborów i każdego rodzaju kontaktu z drugim człowiekiem. Jest ważnym elementem rozwijania wielu kompetencji niezbędnych w zawodzie psychologa. Dlatego trening adresowany jest do studentów specjalizacji Wspieranie Rozwoju Osobowości, jako ważne uzupełnienie kompetencji związanych z prowadzeniem treningów, szkoleń i sesji coachingowych. Wśród ważnych elementów samoświadomości wymienić można chociażby znajomość własnych potrzeb i właściwych dla siebie sposobów ich zaspokajania, umiejętność rozpoznawania własnych emocji i ich regulacji czy świadomość indywidualnych wzorców reagowania w różnych sytuacjach. We współczesnym świecie pełnym bodźców, wymagającym od nas szybkiego reagowania rzadko stawiamy sobie pytania „Co czuję?”, „Co się ze mną dzieje?”, „co jest dla mnie ważne?”, „Czego potrzebuje?”. Często brakuje nam również narzędzi i umiejętności docierania do odpowiedzi na takie pytania. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studentki i studenci po ukończeniu kursu
Wiedza
• Potrafią opisać relacje między Ja, tożsamością i samoregulacją
• Znają techniki wspierające uważny kontakt ze sobą
• Wymieniają korzyści ze wzmacniania autorefleksji w życiu osobistym i zawodowym
Umiejętności
• Stosują techniki wspierające uważny kontakt ze sobą
• Projektują własne ćwiczenia wspierające autorefleksję
Postawy
• Mają nawyk uważnej i świadomej obserwacji siebie
• Akceptują i szanują wszystkie wymiary siebie
• Dbają o własne ciało i własne potrzeby
• Wykazują empatię, życzliwość i autentyczne zrozumienie dla siebie i innych ludzi
Literatura
W cyklu 2024Z:
• Greenberger, D., Padesky, C. (2004). Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
W cyklu 2024L:
• Greenberger, D., Padesky, C. (2004). Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
W cyklu 2025Z:
• Greenberger, D., Padesky, C. (2004). Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: