Sytuacje trudne w pracy trenera 2500-PL-PS-SP309-04
Zajęcia są elementem doskonalenia umiejętności trenerskich. Ich celem jest przegląd sytuacji trudnych, jakie mogą pojawić się w trakcie pracy z grupą metodą warsztatową (warsztat umiejętności psychospołecznych) oraz poznanie zasad i strategii radzenia sobie w tych sytuacjach.
Główną część kursu stanowią:
- symulacje wybranych sytuacji trudnych, które mogą zdarzyć się podczas prowadzenia warsztatu. Każdy uczestnik ma za zadanie poprowadzenie fragmentu zajęć w danej grupie i zastosowanie opracowanych strategii poradzenia sobie w wybranej trudnej sytuacji;
- informacje zwrotne dotyczące skuteczności zastosowanych strategii.
W cyklu 2024Z:
Celem zajęć jest poznanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach w pracy z grupą metodami warsztatowymi. Główną część kursu stanowią symulacje wybranych sytuacji trudnych, które mogą zdarzyć się podczas prowadzenia warsztatu. Każdy uczestnik ma za zadanie opracowanie strategii poradzenia sobie z wybraną sytuacją trudną w grupie i poprowadzenie fragmentu zajęć/ warsztatu dla tej grupy. Na koniec udzielane są informacje zwrotne dotyczące skuteczności zastosowanych strategii. |
W cyklu 2024L:
Celem zajęć jest poznanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach w pracy z grupą metodami warsztatowymi. Główną część kursu stanowią symulacje wybranych sytuacji trudnych, które mogą zdarzyć się podczas prowadzenia warsztatu. Każdy uczestnik ma za zadanie opracowanie strategii poradzenia sobie z wybraną sytuacją trudną w grupie i poprowadzenie fragmentu zajęć/ warsztatu dla tej grupy. Na koniec udzielane są informacje zwrotne dotyczące skuteczności zastosowanych strategii. |
W cyklu 2025Z:
Celem zajęć jest poznanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach w pracy z grupą metodami warsztatowymi. Główną część kursu stanowią symulacje wybranych sytuacji trudnych, które mogą zdarzyć się podczas prowadzenia warsztatu. Każdy uczestnik ma za zadanie opracowanie strategii poradzenia sobie z wybraną sytuacją trudną w grupie i poprowadzenie fragmentu zajęć/ warsztatu dla tej grupy. Na koniec udzielane są informacje zwrotne dotyczące skuteczności zastosowanych strategii. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po udziale w zajęciach studenci powinni:
- znać rodzaje(kategorie) sytuacji trudnych występujących w pracy z grupami metodami aktywnymi;
- wiedzieć, jakie są podstawowe zasady interwencji w trudnych sytuacjach szkoleniowych;
- umieć zapobiegać wybranym sytuacjom;
- rozwinąć osobiste umiejętności radzenia sobie w pracy z grupą.
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach (100%).
Ze względu na charakter zajęć podstawowym warunkiem zaliczenia jest obecność na całości zajęć (3 dni) oraz punktualność. Nie ma możliwości zaliczenia kursu na podstawie częściowej obecności (związanej także ze spóźnieniami).
Uwaga! Przyjście po sprawdzeniu listy obecności będzie traktowane jako spóźnienie.
2. Przygotowanie i przeprowadzenie w roli trenera fragmentu warsztatu dla grupy podgrywającej wybraną trudną sytuację.
Nie zaliczą zajęć osoby, które będą wyłącznie obserwatorami tzn. nie przeprowadzą fragmentu warsztatu dla grupy podgrywającej wylosowaną trudną sytuację.
3. Aktywność na zajęciach (symulacje i informacje zwrotne).
Ocena uzyskana z zajęć będzie odzwierciedlała stopień zaangażowania studenta w uczestniczeniu w symulacjach trudnych sytuacji oraz udzielaniu informacji zwrotnych osobom będącym w roli trenerów.
Zaangażowanie obejmuje przede wszystkim bycie "w tu i teraz", czyli m.in. nie korzystanie z telefonów komórkowych w trakcie kursu.
Uwaga! Punkty 1 i 2 są warunkami zaliczenia, które nie podlegają negocjacjom. Bez ich spełnienia student/tka nie zalicza zajęć (uzyskuje ocenę niedostateczną). Punkt 3 decyduje o uzyskanej ocenie końcowej. Na ocenę końcową NIE ma wpływu to, w jaki sposób student/tka (w roli trenera/trenerki) poradzi sobie z wylosowaną sytuacją trudną.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1.Vopel, K. W. (2004). Warsztaty, skuteczna forma nauki, Kielce: Wydawnictwo Jedność.
2. S.Jarmuż, T.Witkowski (2004), Podręcznik trenera. praktyka prowadzenia szkoleń. Wrocław, Biblioteka Moderatora.
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2025Z:
Literatura obowiązkowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: