Podstawy poznawczych i behawioralnych metod terapii, rehabilitacji i wspierania zdrowia 2500-PL-PS-SP306-17
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki związanej z podejściem poznawczym i behawioralnym w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami rozwoju. Omówione zostaną założenia teoretyczne takich podejść w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju, jak m.in.: stosowana analiza zachowania (applied behavior analysis; ABA), Verbal Behavior Approach, Picture Exchange Communication System (PECS), Pivotal Response Training, Early Start Denver Model. Studenci będą mogli zapoznać się z wiedzą teoretyczną, leżącą u podstaw metod i technik pracy omawianych na kolejnych zajęciach specjalizacji. |
Kierunek podstawowy MISMaP
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
• Student potrafi zdefiniować założenia podejścia poznawczego, behawioralnego i rozwojowego w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.
• Różnicuje procesy poznawcze związane z rozwojem funkcjonowania percepcyjnego, motorycznego, językowego i społecznego.
• Student zna techniki pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju
Postawa:
• Student dostrzega konieczność stosowania metod, których efektywność udokumentowana jest w sposób naukowy, w opracowaniu zaleceń terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Umiejętności:
• Student wskazuje rzetelne źródła informacji na temat poznawczych, behawioralnych i rozwojowych metod terapii i rehabilitacji.
• Potrafi przedstawić efektywność interwencji opartych na dowodach naukowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: