Podstawy psychopatologii rozwojowej 2500-PL-PS-SP306-04
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Zapoznanie z podstawowymi informacjami z zakresu problematyki psychopatologii rozwojowej. Charakterystyka czynników zwiększających ryzyko wystąpienia zaburzeń oraz czynników mających znaczenie ochronne. Omówienie wybranych zaburzeń występujących w rozwoju dzieci i młodzieży (w tym zaburzenie ze spektrum autyzmu, zaburzenie rozwoju językowego, zaburzenia rozwoju intelektualnego, zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi i inne), ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji osób z niepełnosprawnością. Wskazanie implikacji praktycznych, jakie płyną dla terapii dzieci i młodzieży z przyjęcia perspektywy psychopatologii rozwojowej. |
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
• zna obowiązujące klasyfikacje zaburzeń psychicznych i rozwojowych i potrafi z nich korzystać;
• zna symptomatologię i kryteria diagnostyczne zaburzeń rozwoju psychicznego, niepełnosprawności intelektualnej, zaburzeń zachowania i zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń funkcjonowania psychicznego oraz innych zaburzeń zachowania i emocji występujących w dzieciństwie.
• zna problematykę przemocy wobec dzieci, wymienia krótko- i długoterminowe skutki przemocy wobec dzieci;
• zna specyfikę interwencji wobec dzieci i podstawowe rodzaje terapii stosowanych w zaburzeniach rozwojowych.
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: