Problemy wychowawcze dzieciństwa i dorastania na tle teorii rozwoju 2500-PL-PS-SP305-22
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy
-Zna i potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia psychologii wychowawczej i przeprowadzić analizę procesu wychowawczego.
- Umie przedstawić psychologiczny portret dziecka/wychowanka w różnych okresach życia
- Potrafi opisać specyfikę wychowania w kolejnych fazach życia.
- Posiada wiedzę o powszechnych problemach wychowawczych, charakterystycznych dla danego okresu rozwoju.
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu poważnych zaburzeń rozwoju.
W zakresie umiejętności:
- Potrafi wykorzystać wiedzę psychologiczną do analizy zachowania dziecka w danym okresie życia.
- umie wyjaśnić uwarunkowania problemowych zachowań dziecka
W zakresie kompetencji społecznych
- Krytycznie ocenia materiały dotyczące pedagogiki i psychologii przedstawione w mediach i literaturze popularnej.
- Ma poczucie odpowiedzialności za podejmowane działania wychowawcze.
- Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, poziomu edukacji, grupy społecznej i wyznania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: