Psychologia wychowania i edukacji 2500-PL-PS-SP305-21
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z problematyką psychologii wychowania i edukacji oraz psychologii wychowawczej jako nauki teoretycznej i stosowanej. |
W cyklu 2025Z:
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z problematyką psychologii wychowania i edukacji oraz psychologii wychowawczej jako nauki teoretycznej i stosowanej. |
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Rozumienie specyfiki psychologii wychowawczej jako dział psychologii i jej powiązań z innymi dziedzinami psychologii.
- Wiedza o socjalizacji i wychowaniu.
- Znajomość wybranych teorii i modeli wychowania.
- Rozumienie podstawowych mechanizmów wychowania.
Umiejętności:
- Porównanie ujęć socjalizacji i wychowania w psychologii i naukach pokrewnych
- Wyjaśnienie mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża podstawowych metod wychowawczych
- Porównanie modeli wychowania
- Wyjaśnienie zależności pomiędzy wychowaniem a rozwojem podstawowych sfer funkcjonowania psychicznego
Kompetencje społeczne:
- Głębsze rozumienie zasad etyki pracy psychologa szkolnego
Literatura
W cyklu 2024Z:
Czerniawska, E. (2021). Szkoła a nauczanie uczenia się. W: A. Burnos, K. Bargiel-Matusiewicz, G. Katra, E. Pisula (red.), Wybrane problemy psychologiczne współczesnej szkoły (s. 17-39). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. |
W cyklu 2025Z:
Czerniawska, E. (2021). Szkoła a nauczanie uczenia się. W: A. Burnos, K. Bargiel-Matusiewicz, G. Katra, E. Pisula (red.), Wybrane problemy psychologiczne współczesnej szkoły (s. 17-39). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: