Po co komu szkoła? - Pedagogiczne koncepcje pracy nauczyciela 2500-PL-PS-SP305-19
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
"Stworzone na gruncie pedagogiki modele funkcjonowania zawodowego nauczyciela stanowią ważny element wykształcenia również dla psychologów pracujących w szkole czy innych instytucjach oświatowych – bursach szkolnych, domach dziecka, poradniach. Proces kształcenia nauczycieli umocowany jest bowiem w pedagogice i dydaktykach szczegółowych i bez ich znajomości trudno jest psychologowi odnieść się do wartości, priorytetów, przekonań czy sposobu pracy nauczycieli i wychowawców, których ma za zadanie wspierać. |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Student potrafi opisać wybrane koncepcje pedagogiczne, zdefiniować ich cele oraz wskazać wynikające z nich sposoby oddziaływania wychowawcy na wychowanka.
- Student potrafi wskazać jakie konsekwencje dla procesu wychowawczego oraz procesu uczenia, z perspektywy psychologicznej, mają wybrane koncepcje pedagogiczne, w odniesieniu zarówno do osoby ucznia, jak i nauczyciela, odwołując się do pojęć samo skuteczności i nastawienia wzrostowego/skupionego na
osiągnięciach(C. Dweck), a także osiągania efektów kształcenia wg taksonomii Blooma.
Kompetencje:
- Student potrafi rozpoznać stosowane metody wychowawcze/nauczania stosowane przez nauczyciela w odniesieniu do omawianych modeli
- Student potrafi zaproponować koncepcję i kierunek zmian w oddziaływaniach systemowych/ nauczycielskich, sprzyjających rozwojowi zarówno uczniów, jak i nauczycieli
- Student potrafi krytycznie ocenić aktualnie stosowane/proponowane zmiany i interwencje w procesie kształcenia uczniów
Kompetencje społeczne:
- Student komunikuje się w sposób facylitujący porozumienie i współpracę.
- Student dostrzega i obdarza szacunkiem pola ekspertyzy nauczyciela.
- Student poddaje krytycznej refleksji stosowane metody dydaktyczne, uwzględniając złożoność kontekstu edukacyjnego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: