Wybrane formy pracy terapeutycznej z rodzinami, część II 2500-PL-PS-SP305-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
Uczestnicy zajęć zdobędą umiejętności z zakresu rozumienia funkcjonowania rodziny, stawiania hipotez dotyczących mechanizmów funkcjonowania systemów rodzinnych, wspierania naturalnych zasobów rodziny oraz formułowania zaleceń (propozycji dla rodzin), z uwzględnieniem możliwości i ograniczeń oddziaływań psychologicznych na terenie placówki oświatowej. |
Kierunek podstawowy MISMaP
Tryb prowadzenia
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- opisuje funkcjonowanie rodziny, posługując się terminologią teorii systemowej
- formułuje hipotezy odnośnie mechanizmów funkcjonowania systemu rodzinnego
- zna wybrane metody służące diagnozie systemu rodzinnego
- integruje wiedzę na temat systemu rodzinnego pochodzącą z różnych źródeł (techniki diagnostyczne, wywiad środowiskowy, opinie członków rodziny)
- tworzy plan oddziaływań terapeutycznych
- udziela informacji zwrotnej rodzinie (zalecenia)
Postawy.
Student:
- interpretuje zachowania członków rodziny w kategoriach powiązań systemowych
- argumentuje wybór określonych technik diagnozy oraz metod pracy terapeutycznej w danym systemie rodzinnym
- przewiduje możliwe trudności w pracy z rodziną
- ocenia efekty wspierania rozwoju systemu rodzinnego
Umiejętności.
Student:
- analizuje dane zebrane w wyniku zastosowania wybranych technik diagnostycznych
- potrafi zaplanować szczegółowo strukturę spotkania z rodziną
- sporządza szczegółowe zalecenia dla rodziny, mające na celu wsparcie jej naturalnego potencjału rozwojowego
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: