Rozwiązywanie konfliktów w szkole 2500-PL-PS-SP305-09
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024:
Celem ćwiczeń jest nabycie podstawowej wiedzy z zakresu konfliktów i metod ich rozwiązywania w kontekście szkoły oraz aktywne ćwiczenie umiejętności rozwiązywania konfliktów. |
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
1. Wiedza
◦ zna definicje konlfiktu
◦ zna wymiary kluczowe do opisu charakterystyki sytuacji konfliktowej
◦ zna trajektorie przebiegu rozwoju konfliktu – eskalacji i deeskalacji
◦ zna modele teoretyczne opisujące różne sytuacje konfliktowe
◦ zna metody analizy konfliktu
◦ zna zasady negocjacji pozycyjnych i problemowych
◦ zna zasady prowadzenia mediacji i arbitrażu
◦ zna sposoby i metody interwencji w konflictach szkolnych w zależności od czynników kontektowych
◦ zna metody diagnozowania sytuacji konfliktowych
2. Umiejętności
◦ analizuje sytuację konfliktową
◦ rozkłada strukturę konfliktu na czynniki pierwsze
◦ mapuje sytuację konfliktową
◦ stosuje metody rozwiązywania konfliktu
◦ używa narzędzi analizy konfliktu
◦ potrafi dobrać właściwy model sytuacji konfliktowej do rzeczywistej sytuacji (czyli taki, który pomoże zrozumieć naturę problemu i wskaże konstruktywne rozwiązanie)
◦ tworzy kwestionariusz diagnozy sytuacji konfliktowej
◦ dopasowuje metody i narzędzia naprawcze do specyfiki zdiagnozowanej sytuacji
◦ prowadzi działania naprawcze zaplanowane wobec konkretnej sytuacji konfliktowej
◦ umie prowadzić komunikację z osobą zdenerwowaną / negatywnie nastawioną w taki sposób, żeby ta osoba się uspokoiła.
◦ stosuje techniki aktywnego słuchania
3. Postawy
◦ Uważa, że konflikty towarzyszą zarówno negatywnym, jak i pozytywnym procesom.
◦ Uważa, że przemoc jest złym sposobem rozwiązywania problemów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: