Problemy wychowawcze dzieciństwa – diagnoza, zapobieganie i wczesna interwencja 2500-PL-PS-SP305-07
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
1. Przegląd typowych trudności dzieci na poszczególnych etapach rozwoju i problemów wychowawczych ich rodziców – spojrzenie z perspektywy zadań i wyzwań rozwojowych na kolejnych etapach rozwoju. |
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Student potrafi podać definicję i opisać złożoność zagadnienia problemów wychowawczych w odniesieniu do podstawowych pojęć teoretycznych (wychowanie, socjalizacja)
- Student potrafi określić różnice, w tym jak omawiane podejścia teoretyczne opisują zjawisko problemów wychowawczych ( behawioralno – poznawcze, humanistyczne, interakcyjne)
- Student potrafi opisać różnorodne formy i funkcje diagnozy
- Student potrafi wymienić podstawowe kompetencje psychologa pracującego w obszarze diagnozy i interwencji wychowawczej
Umiejętności:
- Student potrafi scharakteryzować (rozpoznać) najpowszechniej występujące trudności wychowawczych dzieci w różnym wieku oraz opisać ich złożone uwarunkowania.
- Student potrafi zaplanować interwencję dla najpowszechniej występujących trudności dzieci w różnym wielu, z uwzględnieniem różnych adresatów interwencji
Kompetencje społeczne:
- Student jest w stanie formułować pytania diagnostyczne adekwatne dla wieku/kontekstu adresata
- Student odnosi się z szacunkiem do wszystkich adresatów oddziaływań (diagnozy/interwencji)
- Student zachowuje postawę ciekawości i chęci pomocy, rozpoznając obszary osobiście trudne i poruszające.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: