Praca psychologa z nauczycielami 2500-PL-PS-SP305-05
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
Kurs poświęcony jest specyfice pracy nauczycieli i roli, jaką pełnić może dla nich różnego rodzaju psychologiczne wsparcie . Nauczyciele, stanowiący jeden z filarów sysytemu szkolnego, powinni być koniecznie włączani w obręb zainteresowania psychologa, jako adresaci oddziaływań i interwencji psychologicznych. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Student potrafi opisać złożoność roli zawodowej nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem obciążeń wynikających ze specyfiki pracy
- Student potrafi opisać kolejne stopnie rozwoju zawodowego nauczycieli oraz rozpoznać jego uwarunkowania
- Student potrafi zidentyfikować obszary współpracy nauczyciel - psycholog
- Student potrafi rozpoznać zadania psychologa, jako osoby wspierającej nauczycieli w określonych obszarach
- Student rozpoznaje czynniki ryzyka wypalenia zawodowego nauczycieli i czynniki przed nim chroniące.
Umiejętności
- Student potrafi przeprowadzić rozmowę diagnostyczną z nauczycielem,
- Student potrafi zaplanować oddziaływania skierowane do nauczycieli w obszarze profilaktyki, interwencji, promocji.
- Student potrafi adekwatnie korzystać z różnorodnych form pracy z nauczycielami (rozmowa indywidualna, rozmowa w zespole, aktywności grupowe)
Kompetencje społeczne:
- Student komunikuje się w sposób facylitujący porozumienie i współpracę.
- Student dostrzega i obdarza szacunkiem pola ekspertyzy nauczyciela.
- Student odnosi się do nauczyciela jako potencjalnego współpracownika/odbiorcę oddziaływań psychologicznych, obdarzając go szacunkiem i wsparciem.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: