Psychologia w resocjalizacji nieletnich 2500-PL-PS-SP304-09
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
Ćwiczenia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami zastosowania psychologii w oddziaływaniach profilaktycznych, wychowawczych i resocjalizacyjnych wobec osób nieletnich. Nakład pracy studenta: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza. Student:
• zna specyfikę funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych dla młodzieży niedostosowanej społecznie,
• posiada wiedzę na temat trudności w funkcjonowaniu w obszarze psychologicznym wychowanków placówek,
• posiada pogłębioną wiedzę o powiązaniach miedzy psychologią a pedagogiką resocjalizacyjną, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla tychże dziedzin naukowych.
Umiejętności. Student:
• potrafi zastosować w praktyce umiejętności psychologiczne w procesie diagnozy psychologicznej osoby nieletniej,
• umie zaplanować i przeprowadzić zajęcia psychoedukacyjne z grupą wychowanków placówki wychowawczej / resocjalizacyjnej.
Kompetencje społeczne. Student:
• jest świadomy różnorodności procesów motywacyjnych i uwarunkowań psychospołecznych zachowań nieletnich niedostosowanych społecznie i popełniających czyny zabronione oraz potrafi je analizować w poszanowaniu godności drugiego człowieka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: