Psychologia w resocjalizacji nieletnich 2500-PL-PS-SP304-08
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
Seminarium ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami zastosowania psychologii w oddziaływaniach resocjalizacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych wobec osób nieletnich. Nakład pracy studenta: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza. Student:
• posiada podstawową wiedzę na temat zastosowania psychologii w procesie wychowania i resocjalizacji nieletnich oraz w obszarze działań profilaktycznych skierowanych do dzieci i młodzieży,
• zna specyfikę funkcjonowania różnych rodzajów instytucji opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych dla młodzieży zagrożonej niedostosowaniem i niedostosowanej społecznie.
Umiejętności. Student:
• potrafi sprawnie poruszać się w zagadnieniach dotyczących etiologii przestępczości nieletnich, zagrożenia niedostosowaniem i niedostosowania społecznego oraz diagnozy i prognozy resocjalizacyjnej,
• zna i rozumie zjawiska i prawidłowości wyróżniane przez psychologię resocjalizacyjną oraz ich odniesienia do funkcjonowania jednostek,
• sprawnie posługuje się terminologią psychologiczną, prawniczą i kryminologiczną z zakresu omawianych zagadnień.
Kompetencje społeczne. Student:
• jest świadomy różnorodności procesów motywacyjnych i uwarunkowań psychospołecznych zachowań nieletnich, w tym zachowań przestępczych, i potrafi analizować je w poszanowaniu godności drugiego człowieka.
Kryteria oceniania
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: