Psychologia penitencjarna 2500-PL-PS-SP304-02
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Psychologia penitencjarna – seminarium Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz pogłębiona dyskusja na temat polskiego sytemu wykonywania kary pozbawienia wolności i psychologicznych problemów wynikających z wpływu izolacji więziennej na funkcjonowanie człowieka. Przedmiotem zajęć będą następujące zagadnienia: - historia rozwoju systemów penitencjarnych - charakterystyka polskiego systemu penitencjarnego - pojęcie resocjalizacji - postępowanie z wybranymi kategoriami osób pozbawionych wolności (młodociani, kobiety, uzależnieni od substancji psychoaktywnych, osoby z zaburzeniami psychicznymi, chorzy psychicznie, sprawcy przemocy domowej, sprawcy czynów seksualnych) - izolacja więzienna jako sytuacja trudna z psychologicznego punktu widzenia, zaburzenia zachowania charakterystyczne dla więźniów jako reakcje na sytuacje trudne - zjawisko podkultury więziennej - zadania psychologów więziennych ( diagnoza psychologiczna; pomaganie psychologiczne więźniom – poradnictwo, terapia; pomaganie psychologiczne personelowi więziennemu) |
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętność wskazania deprywacji podstawowych potrzeb wynikających z sytuacji długotrwałej izolacji penitencjarnej. Rozumienie procesów grupowych zachodzących w specyficznej grupie skazanych przestępców.Umiejętność wskazania zadań dla psychologa w procesie resocjalizacji oraz ograniczeń jego możliwości wynikających z systemu realizacji kary pozbawienia wolności. Znajomość metod pracy psychologicznej z osobami pozostającymi w więzieniu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: