Przychodzi psycholog do lekarza… Jak psychologia może wspomóc komunikację w medycynie 2500-PL-PS-SP302-22
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
W ramach zajęć będziemy przygotowywać scenki symulacyjne, dotyczące różnych sytuacji w kontakcie pacjent – lekarz – inny personel medyczny. Scenariusze te posłużą do zajęć dla studentów pierwszego roku Wydziału Lekarskiego UW. Studenci psychologii będą pełnić rolę „pacjentów”, zgodnie z ustalonymi scenariuszami, dla studentów Wydz. Lekarskiego. Następnie wspólnie będą dyskutowane doświadczenia z poszczególnych sytuacji. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (student wie/zna):
Student umie dostrzec specyfikę kontaktu w relacjach pacjent - lekarz i zróżnicowanie perspektywy uczestników relacji. Dostrzega potrzeby komunikacyjne pacjentów oraz trudności doświadczane w komunikacji przez lekarzy i inny personel medyczny.
Umiejętności (student umie):
Student potrafi rozpoznać i interpretować uwarunkowania osobowościowe, środowiskowe i sytuacyjne, związane z choroba i poszukiwaniem pomocy medycznej. Student potrafi rozpoznać trudności w komunikacji pacjent – lekarz – inny personel medyczny i zaplanować metody wspomagania komunikacji.
Student potrafi uczestniczyć w symulacjach sytuacji komunikacyjnych oraz przekazać informację zwrotną.
Kompetencje społeczne (student potrafi):
Student nie przyjmuje postawy oceniającej. Student jest świadomy różnorodności postaw, celów i wartości ujawnianych w sytuacji choroby i relacjach pomiędzy pacjentami i personelem medycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: