Problematyka krzywdzenia dziecka w rodzinie 2500-PL-PS-SP302-19
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
Celem zajęć jest uwrażliwienie na zjawisko krzywdzenia dziecka w rodzinie i zapoznanie studentów z wiedzą na temat przemocy w rodzinie, obejmującą zagadnienia rozpowszechnienia i rodzajów przemocy, bieżących i długoterminowych skutków medycznych i psychologicznych, mechanizmów przemocy w rodzinie, identyfikacji rodzin, w których ma miejsce przemoc oraz dzieci – ofiar przemocy w rodzinie, jak również rodzajów interwencji psychologicznych i ich skuteczności. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza i zrozumienie. Student:
- Definiuje i dyskutuje pojęcie przemocy w rodzinie
- Wymienia rodzaje przemocy, typy sprawców, czynniki ryzyka stosowania przemocy w rodzinie, przejawy doznawania przemocy przez dziecko
- Wymienia i omawia poszczególne fazy cyklu przemocy w rodzinie oraz cechy i reguły funkcjonowania rodzin, w których ma miejsce przemoc (w tym omawia specyfikę funkcjonowania rodzin kazirodczych)
- Wymienia możliwe konsekwencje doświadczania przemocy w rodzinie
- Opisuje podstawowe założenia interwencji kryzysowej i terapii osób po doświadczeniu przemocy w rodzinie
Postawy. Student:
- Dostrzega problem społeczny, jakim jest przemoc w rodzinie oraz dyskutuje potrzebę psychologicznej pomocy ofiarom przemocy w rodzinie
Umiejętności. Student:
- Identyfikuje przejawy przemocy wobec dziecka i specyficzne cechy rodzin, w których ma miejsce przemoc
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: