Ćwiczenia z psychologii klinicznej dziecka i rodziny cz. I 2500-PL-PS-SP302-08
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Z:
Zajęcia mają na celu nauczenie studentów przekładania wiedzy teoretycznej na praktykę kliniczną. Studenci biorą bezpośredni udział albo w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodzicami albo w terapii rodzin, w zależności od wybranej grupy. Student ma możliwość zapisania się do jednej z czterech grup: 1) terapia rodzin ( dr Szymon Chrząstowski) 2) terapeutyczne zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców (dr hab. Grażyna Kmita), 3) diagnoza i terapia dzieci z chorobami układu nerwowego i zaburzeniami neurorozwojowymi (prof. Agnieszka Maryniak), Prowadzący zajęcia przygotowuje studentów teoretycznie do tej pracy, pokazując możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej (zdobytej podczas wcześniejszych etapów studiów oraz nowo poznanej) do rozwiązywania problemów pacjentów. Studenci mają okazję nawiązania kontaktu psychologicznego z pacjentami oraz zastosowania w praktyce metod diagnozy dzieci/rodzin. Mają także okazję obserwacji procesu diagnozy i terapii dzieci/rodzin w toku kontaktów z psychologiem. |
W cyklu 2024Z:
Zajęcia mają na celu nauczenie studentów przekładania wiedzy teoretycznej na praktykę kliniczną. Studenci biorą bezpośredni udział albo w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodzicami albo w terapii rodzin, w zależności od wybranej grupy. Student ma możliwość zapisania się do jednej z czterech grup: 1) terapia rodzin ( dr Szymon Chrząstowski) 2) terapeutyczne zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców (dr hab. Grażyna Kmita), 3) diagnoza i terapia dzieci z chorobami układu nerwowego i zaburzeniami neurorozwojowymi (prof. Agnieszka Maryniak), Prowadzący zajęcia przygotowuje studentów teoretycznie do tej pracy, pokazując możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej (zdobytej podczas wcześniejszych etapów studiów oraz nowo poznanej) do rozwiązywania problemów pacjentów. Studenci mają okazję nawiązania kontaktu psychologicznego z pacjentami oraz zastosowania w praktyce metod diagnozy dzieci/rodzin. Mają także okazję obserwacji procesu diagnozy i terapii dzieci/rodzin w toku kontaktów z psychologiem. |
Kierunek podstawowy MISMaP
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza:
-student wyjaśnia mechanizmy zaburzeń dziecka/ rodziny odwołując się do teorii psychopatologii
- wykazuje znajomość podstaw teoretycznych podstawowych metod diagnozy stosowanych w psychologii klinicznej dziecka i rodziny
- wykazuje znajomość zasad nawiązywania kontaktu klinicznego z dzieckiem i jego rodzicami/ rodziną/ parą
- wykazuje znajomość zasad etycznych obowiązujących w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodzicami/ terapii rodzin.
umiejętności:
-student potrafi prawidłowo przeprowadzić obserwację psychologiczną zachowania dziecka: wyodrębnia istotne zachowania i nadaje im znaczenie w terminach teorii psychologicznej;
- student potrafi przygotować plan rozmowy terapeutycznej z rodzicami dziecka
- student potrafi zaplanować badanie diagnostyczne dziecka
- student potrafi nawiązać kontakt z rodziną
- student potrafi zaplanować ramowy przebieg psychoterapii oraz podstawowe, rodzinne interwencje terapeutyczne,
- student posługuje się podstawowymi rodzinnymi interwencjami terapeutycznymi i potrafi uzasadnić ich użycie, w sposób konstruktywny i krytyczny analizuje przebieg terapii
- student potrafi rozpoznać mechanizmy powstawania i utrzymywania się problemów klinicznych,
- student potrafi zidentyfikować zjawiska zachodzące w relacji klient-terapeuta
Literatura
W cyklu 2023Z:
Grupa dr S. Chrzastowskiego Grupa dr hab. G. Kmity Grupa prof. A. Maryniak |
W cyklu 2024Z:
Grupa dr S. Chrzastowskiego Grupa dr hab. G. Kmity Grupa prof. A. Maryniak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: