Metody diagnozy dzieci – techniki swobodne 2500-PL-PS-SP302-07
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Celem zajęć jest przedstawienie różnych metod swobodnych w pracy diagnostycznej z dzieckiem i rodzicami oraz sposobów ich zastosowania. Analiza będzie dotyczyć źródeł informacji diagnostycznych o dziecku i jego rodzinie oraz form ich interpretacji. W toku zajęć przewiduje się studiowanie literatury oraz analizę materiału klinicznego. Ramy teoretyczne dla przestawianych zagadnień stanowią nurty akcentujące znaczenie relacji dla prawidłowego rozwoju dziecka. |
Kierunek podstawowy MISMaP
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- Student potrafi określić, na czym polega specyfika pracy z dzieckiem
- potrafi wykorzystać rozmowę i wywiad do analizy sytuacji psychologicznej dziecka, sytuacji rodziny, określenia specyfiki reprezentacji dziecka u rodzica
- zna konstrukcję, ograniczenia i zastosowania testów (Rysunek rodziny, Scenotest, CAT- H, CAT-A; TZN, Rottera)
- zachowuje krytycyzm do uzyskanych danych
- zdaje sobie sprawę z ograniczeń interpretacji
- widzi związek między rzetelnością diagnozy a wiedzą psychologiczną
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: