Teorie zaburzeń rodziny 2500-PL-PS-SP302-02
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
"Wykład poświęcony jest prezentacji głównych teorii dotyczących zaburzeń funkcjonowania rodziny, tj. podejścia psychodynamicznego, poznawczo-behawioralnego, transgeneracyjnego, podejścia Helma Stierlina, klasycznych szkół systemowych, tj. strukturalnej, strategicznej i komunikacyjnej, oraz szkół postsystemowych. Przedstawione zostaną założenia każdej ze szkół i sposoby ujmowania zaburzenia. Prezentacje poszczególnych zagadnień zamyka wykład dotyczący narracyjnej terapii więzi. Szczególna uwaga zostanie poświęcona porównaniu poszczególnych modeli zaburzeń funkcjonowania rodziny oraz różnicom między terapią rodzin a terapią indywidualną. Ważnym elementem wykładu jest również pokazanie związków między problemami dzieci a zaburzonym funkcjonowaniem ich rodzin. Jeśli dalej wahasz się, czy zapisać się na ten kurs, to pomyśl, że w jego trakcie posłuchasz piosenek Mariach Carry oraz Alicji Majewskiej. https://www.youtube.com/watch?v=zochPeuCI5Q Dlaczego akurat tych, dowiesz się podczas wykładu! |
W cyklu 2025Z:
"Wykład poświęcony jest prezentacji głównych teorii dotyczących zaburzeń funkcjonowania rodziny, tj. podejścia psychodynamicznego, poznawczo-behawioralnego, transgeneracyjnego, podejścia Helma Stierlina, klasycznych szkół systemowych, tj. strukturalnej, strategicznej i komunikacyjnej, oraz szkół postsystemowych. Przedstawione zostaną założenia każdej ze szkół i sposoby ujmowania zaburzenia. Prezentacje poszczególnych zagadnień zamyka wykład dotyczący narracyjnej terapii więzi. Szczególna uwaga zostanie poświęcona porównaniu poszczególnych modeli zaburzeń funkcjonowania rodziny oraz różnicom między terapią rodzin a terapią indywidualną. Ważnym elementem wykładu jest również pokazanie związków między problemami dzieci a zaburzonym funkcjonowaniem ich rodzin. Jeśli dalej wahasz się, czy zapisać się na ten kurs, to pomyśl, że w jego trakcie posłuchasz piosenek Mariach Carry oraz Alicji Majewskiej. https://www.youtube.com/watch?v=zochPeuCI5Q Dlaczego akurat tych, dowiesz się podczas wykładu! |
Kierunek podstawowy MISMaP
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025Z: | W cyklu 2024Z: |
Efekty kształcenia
- Znajomość głównych szkół terapii rodzin
Literatura
W cyklu 2024Z:
"Tryjarska, B. (2006). Terapia Rodzin. W: L. Grzesiuk (red.) Psychoterapia. Praktyka. Podręcznik Akademicki (s. 75-142). Warszawa: Wydawnictwo Psychologii i Kultury Eneteia. de Barbaro, B. (red.) (1997).Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. s.31-109 Chrząstowski, S. i de Barbaro, B. Postmodernistyczne inspiracje w psychoterapii. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. s. 19-85 Bujnowska J., Chrząstowski, S. (2010). Narracyjna terapia więzi – próba integracji teorii przywiązania z terapią systemową i narracyjną. Nowiny Psychologiczne, 1, 69-88" |
W cyklu 2025Z:
"Tryjarska, B. (2006). Terapia Rodzin. W: L. Grzesiuk (red.) Psychoterapia. Praktyka. Podręcznik Akademicki (s. 75-142). Warszawa: Wydawnictwo Psychologii i Kultury Eneteia. de Barbaro, B. (red.) (1997).Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. s.31-109 Chrząstowski, S. i de Barbaro, B. Postmodernistyczne inspiracje w psychoterapii. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. s. 19-85 Bujnowska J., Chrząstowski, S. (2010). Narracyjna terapia więzi – próba integracji teorii przywiązania z terapią systemową i narracyjną. Nowiny Psychologiczne, 1, 69-88" |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: