Ilościowe metody badań – budowanie ankiet, analiza i interpretacja wyników 2500-PL-PS-SP11-01
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023L:
Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, realizowania oraz analizowania marketingowych badań ilościowych. Podczas zajęć studenci będą uczestniczyli w kolejnych etapach badania sondażowego, którego celem będzie odpowiedź na konkretny problem marketingowy lub społeczny. |
W cyklu 2024L:
Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, realizowania oraz analizowania marketingowych badań ilościowych. Podczas zajęć studenci będą uczestniczyli w kolejnych etapach badania sondażowego, którego celem będzie odpowiedź na konkretny problem marketingowy lub społeczny. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Na zajęciach studenci poznają etapy realizacji badań ilościowych. W trakcie kursu słuchacze poznają zasady prowadzenia badań ilościowych – przygotowanie ankiety do badania, opracowanie wyników na potrzeby analiz, zasady analizy, opracowanie raportu z badania oraz przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji.
Umiejętności:
Po zakończeniu zajęć słuchacze będą potrafili skonstruować kwestionariusz do badania ilościowego, dokonać analizy otrzymanych wyników, przygotować raport z badania oraz zaprezentować wyniki swojej pracy na forum grupy. W trakcie zajęć będziemy uczyć się budowania odpowiedniej konstrukcji pytań do kwestionariusza (w tym dobierania odpowiedniej skali odpowiedzi), ustalania właściwej kolejności pytań w ankiecie oraz projektowania ankiet umożliwiających zdobywania odpowiedzi na postawiony problem marketingowy.
Kompetencje społeczne:
W trakcie zajęć studenci będą pracować w grupach ćwicząc umiejętność współpracy, wspierania innych członków zespołu oraz dzielenia się wiedzą w ramach grupy zadaniowej.
Efekty kształcenia osiągnięte w ramach założeń specjalizacji:
W6. Student ma wiedzę na temat metod badawczych: metody ilościowe, jakościowe, analiza danych wtórnych, big data
W7. Student zna techniki służące analizie danych w aplikacyjnych badaniach społecznych
W8. Student zna narzędzia służące zbieraniu danych w aplikacyjnych badaniach społecznych
U2.Student potrafi ocenić poprawność narzędzi badawczych oraz zaplanować i przeprowadzić badania społeczne na potrzeby analizy lub predykcji zachowań konsumenckich lub indywidualnych zachowań finansowych
U3. Student potrafi przeanalizować dane pochodzące z badań społecznych oraz wyciągnąć z nich użyteczne aplikacyjnie wnioski
KS4. Student potrafi współpracować w zespole.
Literatura
W cyklu 2023L:
red. Maison, Noga „Badania marketingowe. Od teorii do praktyki” |
W cyklu 2024L:
red. Maison, Noga „Badania marketingowe. Od teorii do praktyki” |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: