Psychologia rozwoju człowieka II 2500-PL-PS-OB2L-6
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
|
W cyklu 2025L:
Seminarium jest uzupełnieniem wykładu Psychologia rozwoju człowieka I i literatury. Zakres seminarium obejmuje teorie, badania i zastosowania psychologii rozwoju człowieka. Treści seminarium są powiązane z tematami wykładów pozwalając rozszerzyć i przedyskutować zagadnienia podczas niego zaprezentowane. Kurs umożliwia zdobycie nowych umiejętności m.in. obserwacji i interpretacji zachowania człowieka w odniesieniu do norm rozwojowych i wybranych ram teoretycznych i planowania badań zmian rozwojowych z uwzględnieniem standardów. Podczas zajęć prowadzone są również analizy przypadków, które pozwalają lepiej zrozumieć mechanizmy rozwoju na przestrzeni całego życia człowieka. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się - wiedza
Osoba studiująca
1. wskazuje przedział wiekowy, w którym pojawiają się w rozwoju człowieka określone umiejętności w różnych sferach rozwoju.
2. podaje przykłady zachowań świadczących o osiągnięciu przez osobę danego kamienia milowego.
3. omawia główne teorie psychologii rozwoju człowieka.
4. wymienia i omawia główne mechanizmy rozwoju człowieka.
5. wymienia potencjalne konsekwencje wystąpienia określonych czynników chroniących i czynników ryzyka w rozwoju człowieka.
Efekty uczenia się - umiejętności
Osoba studiująca
1. obserwuje, opisuje i wyjaśnia zachowanie osoby w odniesieniu do norm rozwojowych i głównych teorii rozwoju.
2. wyjaśnia, jak wybrane właściwości środowiska rozwoju wpływają na osiągnięcia rozwojowe osoby.
3. wyjaśnia zachowanie osoby przyjmując różne perspektywy teoretyczne i stosując
konstrukty używane w psychologii rozwoju.
4. analizuje specyficzne zagadnienie lub obszar rozwoju w kontekście wybranych
teorii.
5. wyjaśnia uwarunkowania, przebieg i efekty rozwoju człowieka odwołując się do mechanizmów i kontekstów rozwoju.
6. planuje badanie naukowe dotyczące zmiany w wybranym obszarze rozwoju.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Osoba studiująca
1. wyjaśnia konieczność dostosowania formy nawiązywania i podtrzymywania
kontaktu z osobami będącymi na różnych etapach rozwoju i rozwijającymi się w różnych warunkach.
2. wykazuje poszanowanie różnic w przebiegu i efektach rozwoju osób w zależności od czynników indywidualnych i środowiskowych.
3. stosuje zasady etyki planując działania o charakterze badawczym oraz interwencji rozwojowej.
4. potrafi pracować w zespole i brać odpowiedzialność za efekty współpracy.
5. wykorzystuje nowe media w sposób krytyczny i etyczny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: