Standardowe techniki diagnostyczne 2500-PL-PS-OB2L-5
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi typami standardowych technik diagnostycznych (testy, kwestionariusze, skale ocen). Zajęcia będą poświęcone: analizie zasad konstrukcji narzędzi diagnostycznych; omówieniu reguł posługiwania się podręcznikami do testów; treningowi elementarnych umiejętności w zakresie stosowania i interpretowania wybranych narzędzi psychometrycznych, najczęściej wykorzystywanych w praktyce psychologicznej.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna:
1. pojęcia inteligencji, temperamentu i osobowości w ujęciu teorii cech
2. główne sposoby pomiaru właściwości psychicznych
3. definicje rzetelności i trafności testu oraz zna sposoby wyznaczania odpowiednich współczynników
4. standardy etyczne niezbędne w procesie realizacji diagnozy psychologicznej
Student umie:
5. wyznaczyć i zinterpretować przedział ufności dla wyniku otrzymanego w teście psychologicznym
6. wyznaczyć i nadać interpretację wynikowi znormalizowanemu na każdej skali
7. przygotować kompletną pracę pisemną przedstawiającą wyniki diagnozy testowej
8. sformułować i przedstawić informację zwrotną z badania testem psychologicznym
9. nawiązać kontakt diagnostyczny z osobą badaną
Kryteria oceniania
1. Sprawdzian pisemny z wiedzy i umiejętności nabytych podczas ćwiczeń
2. Prace pisemne podlegające ocenie
- raporty z trzech badań diagnostycznych
- zintegrowana diagnoza ogólna wykonana na podstawie przeprowadzonych badań
- informacja zwrotna dla osoby badanej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: