Wprowadzenie do psychologii sportu – perspektywa badacza, perspektywa praktyka 2500-PL-PS-FS8-01
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
|
W cyklu 2025L:
Podczas kursu uczestnicy i uczestniczki zapoznają się z kluczowymi zagadnieniami z dziedziny psychologii sportu. Na każdy z poruszanych tematów spoglądać będziemy z dwóch perspektyw: psychologa - badacza oraz psychologa - praktyka. Będziemy więc odpowiadać kolejno na pytania: W trakcie kursu, przedstawione i przedyskutowane zostaną: Zdobytą wiedzę oraz umiejętności wykorzystywać będziemy do: Ważnym elementem kursu będzie aktywny udział w elementach warsztatowych, przedstawiających przykładowe techniki wykorzystywane w praktyce psychologii sportu oraz dyskusja o doświadczeniach związanych z udziałem w nich – ważne jest więc, by zgłaszając się na zajęcia, mieć gotowość udziału w tych aktywnościach. |
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka zna:
- podstawowe pojęcia z zakresu psychologii sportu;
- najważniejsze techniki używane w pracy psychologa sportu;
- podstawy teoretyczne poznanych technik.
Umiejętności
Student/ka potrafi:
- krytycznie analizować podstawowe techniki i interwencje stosowane w psychologii sportu;
- przenieść podstawowe techniki do użytku w życiu codziennym;
- ocenić przydatność podstawowych narzędzi stosowanych w badaniach z zakresu psychologii sportu,;
- zaplanować podstawowe badania z zakresu psychologii sportu.
Kompetencje społeczne
Student/ka:
- potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii sportu na rzecz wspierania innych ludzi, także w sytuacjach pozasportowych;
- rozumie relację między teorią a praktyką w psychologii sportu oraz potrafi krytycznie ocenić interwencje pozbawione odpowiedniego podłoża teoretycznego;
- rozumie różnice między perspektywą badacza a praktyka w psychologii sportu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: