Przywiązanie: Mechanizm, diagnoza i uwarunkowania rozwoju 2500-PL-PS-FS-10
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza. Osoba studiująca:
1. Wskazuje na różne mechanizmy funkcjonowania i rozwoju przywiązania w ciągu życia związane ze społecznym uczeniem się, podstawami ewolucyjnymi, teorią systemów rodzinnych, teorią autodeterminizmu.
2. Podaje przykłady zachowań wskazujących na różnice indywidualne w przywiązaniu.
4. Wymienia i potrafi podważyć powszechnie występujące w społeczeństwie oraz wśród praktyków mity dotyczące przywiązania.
5. Wymienia i opisuje czynniki wpływające na powstawanie różnic indywisualnych w przywiązaniu.
6. Wymienia i opisuje różnice w zróżnicowanych strategiach pomiaru przywiązania.
Umiejętności. Osoba studiująca:
1. Obserwuje, wstępnie ocenia, opisuje i wyjaśnia zachowania związane z różnicami indywidualnymi w przywiązaniu dzieci i dorosłych.
2. Potrafi posłużyć się różnymi narzędziami pomiaru jakości przywiązania u dorosłych.
3. Wyjaśnia, jakie czynniki wpływają na rozwój określonych różnic indywidualnych w przywiązaniu.
4. Potrafi zaplanować badanie naukowe dotyczące przywiązania.
Kompetencje społeczne. Osoba studiująca:
1. Dostosowuje sposób komunikowania się i oceny funkcjonowania jednostki w odniesieniu do obserwowanych wskaźników jakości przywiązania.
2. Diagnostycznie ocenia różnice indywidualne w przywiązaniu w ramach normy rozwojowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: