Społeczne aspekty seksuologii 2500-PL-PS-FO8-09
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
Dzień 1 Normy w seksuologii. Kto i co decyduje o tym, czy dane zachowanie jest "normalne"? Dzień 2. Płeć. Stereotypy na temat płci i ich konsekwencje społeczne. Funkcjonowanie osób transpłciowych i interpłciowych. Stres mniejszościowy u osób transpłciowych i interpłciowych. Przyczyny i korelaty transfobii. Jak przeciwdziałać transfobii. Dzień 3. Orientacja seksualna. Czym jest orientacja seksualna i jak ją mierzymy? Ile tak naprawdę istnieje orientacji seksualnych? Funkcjonowanie osób LGB+. Stres mniejszościowy u osób LGB+. Przyczyny i korelaty homofobii, bifobii, afobii. Jak przeciwdziałać homofobii, bifobii, afobii. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza
Student(ka) zna badania z zakresu seksuologii społecznej, dotyczące zagadnień poruszanych na zajęciach. Potrafi wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z tematyką poruszaną na zajęciach, jak np. norma partnerska czy stres mniejszościowy.
Umiejętności
Student(ka) potrafi krytycznie analizować artykuły naukowe dotyczące seksualności, dostrzegając mocne i słabe strony prezentowanych w nich badań. Potrafi krytycznie odnieść się do obiegowych opinii na temat seksualności, prezentowanych w mediach.
Kompetencje społeczne
Student(ka) potrafi bez osądzania i stygmatyzowania przyjrzec się perspektywie,z jakiej na intymne relacje patrzą osoby nieheteronormatywne i inne osoby, które w jakiś sposób odbiegają od większości (np osoby z niepełnosprawnościami). Student(ka) potrafi zaplanować oddziaływania mające na celu redukcję stereotypów i uprzedzeń dotyczących płci i seksualności, jak np. homofobia czy transfobia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: