Psychologia religii i duchowości 2500-PL-PS-FO6-09
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Kurs stanowi wprowadzenie do problematyki współczesnej psychologii religii i duchowości. Prezentowane będą wybrane zagadnieniami dotyczące pomiaru, psychologicznych uwarunkowań i korelatów religijności i duchowości. Zajęcia będą mieć charakter seminaryjny i obejmować będą elementy wykładu, dyskusję dotyczącą przeczytanych tekstów oraz pracę w małych grupach. Każde zajęcia rozpoczynać się będą od krótkiego sprawdzianu z zadanej literatury. Na zakończenie kursu przewidziane jest pisemne kolokwium zaliczeniowe. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który ukończy niniejszy kurs ma pogłębioną wiedzę na temat uwarunkowań i konsekwencji różnic indywidualnych w zakresie religijności i duchowości (K_W11). Zna klasyczne oraz nowoczesne sposoby pomiaru wykorzystywane w psychologii religii (K_W12). Zna i rozumie mechanizmy związane ze społecznym wymiarem religijności (K_W10). Student posiada wiedzę na temat związków religijności i duchowości ze stanami afektywnymi oraz funkcjonowaniem poznawczym człowieka (K_W08, K_W09).
Student potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki psychologicznych badań religijności i duchowości oraz dokonywać weryfikacji ich popularnonaukowych omówień (K_U04, K_U05).
Student jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi, zwłaszcza w kontekście stosunku do wiary i religii, i potrafi respektować́ tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się̨ do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, poziomu edukacji, grupy społecznej, wyznania i kultury (K_K01). Student potrafi współpracować w zespole (K_K05). Potrafi inicjować przygotować i poprowadzić dyskusję. Potrafi w niej uczestniczyć w sposób konstruktywny; słucha wypowiedzi innych uczestników dyskusji z szacunkiem i uwagą (K_K06).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: