Psychologiczne, społeczne i kulturowe aspekty doświadczenia traumy 2500-PL-PS-FO4-10
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Po kursie student/ka:
-zna podstawowe, jak i szczegółowe pojęcia związane z problematyką traumy i stresu traumatycznego,
-rozumie rolę osobowości, czynników poznawczych oraz wsparcia społecznego jako czynników ryzyka PTSD,
-zna pojęcie potraumatycznego wzrostu oraz czynniki warunkujące powstanie fenomenu wzrostu po traumie,
-zna podstawowe podejścia terapeutyczne do PTSD i programy promujące wzrost po traumie.
Umiejętności
Po kursie student/ka:
-potrafi wymienić wszystkie kryteria diagnostyczne PTSD w różnych edycjach klasyfikacji DSM oraz ICD,
-potrafi wymienić najważniejsze modele potraumatycznego wzrostu,
-potrafi wskazać rolę czynników społeczno-kulturowych w rozumieniu i postrzeganiu problematyki doświadczenia traumy przez człowieka.
Postawy
Po kursie student/ka:
-rozpoznaje, na czym polega znaczenie społeczne badań nad traumą i stresem traumatycznym,
-posiada większą wrażliwość w stosunku do osób, które przeżyły zdarzenia traumatyczne,
-uświadamia sobie istnienie również pozytywnych skutków doświadczeń traumatycznych.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: