Rozwijanie umiejętności komunikowania się oraz umiejętności społecznych u dzieci z zaburzeniami rozwoju 2500-PL-PS-FO1-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z trudnościami w sferze komunikowania się oraz funkcjonowania społecznego u dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju. Przedstawione zostaną neuropsychologiczne mechanizmy zaburzeń tych obszarów funkcjonowania. Na zajęciach omówione zostaną także modele wspierania rozwoju umiejętności komunikowania się oraz umiejętności społecznych, metody komunikacji alternatywnej oraz wspomaganej, a także metody rozwijania umiejętności społecznych, takie jak: trening umiejętności kluczowych, wideo-modelowanie, czy komputerowe metody rozwijania tych umiejętności. |
Kierunek podstawowy MISMaP
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- Student zna trudności w komunikowaniu się i funkcjonowaniu społecznym dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju
- Student zna mechanizmy nabywania mowy oraz umiejętności społecznych
- Student zna metody rozwijania umiejętności komunikowania się oraz umiejętności społecznych
UMIEJĘTNOŚCI
- Student potrafi rozróżnić trudności w komunikowaniu się u dzieci z zaburzeniami rozwoju
- Student potrafi rozróżnić trudności w funkcjonowaniu społecznym u dzieci z zaburzeniami rozwoju
- Student potrafi wymienić różnice między poszczególnymi metodami rozwijania umiejętności komunikowania się
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Student jest gotów do odróżnienia metod opartych na dowodach naukowych od metod alternatywnych w zakresie rozwijania umiejętności komunikowania się oraz umiejętności społecznych
Literatura
W cyklu 2024L:
Aspy, R., Grossman, B. (2008). The Ziggurat Model. Kansas:AAP. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: