Jak praktycznie wykorzystać swoją głupotę? - doradztwo, coaching i terapia filozoficzna w warsztacie psychologa cz.2 2500-PL-PS-FO-29
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024L:
Jednym z głównych założeń programu jest przyjęcie, że filozofia jest dyscypliną praktyczną, służebną wobec człowieka. Takie podejście nie jest niczym nowym w filozofii. Od czasów najdawniejszych podkreślali filozofowie psychagogiczne i terapeutyczne aspekty filozofii. Stan ten znajduje coraz więcej miejsca w dydaktyce akademickiej. Uwaga! Nie ma konieczności uczestniczenia w części I. zajęć (choć jest to mile widziane). Jedynym warunkiem uczestnictwa w zajęciach, które mają charakter warsztatowy, jest chęć do rozbudzenia filozofowania! Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie krótkiego wystąpienia lub scenki lub…(inwencja własna) obrazującej omawiany tekst. Wybranie 1 zagadnienia z omawianej lektury. Przedstawienie WŁASNYCH przemyśleń do wybranego zagadnienia (zgodnie z tytułem zajęć przemyślenia mogą być w trzech kategoriach: „głupie”, „trudno powiedzieć”, „przemyślane”). W każdej kategorii można uzyskać ocenę maksymalną i pozytywną . Dla osób z < |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu filozofii praktycznej (coachingu, poradnictwa, terapii filozoficznej).
W2 Student swobodnie prowadzi wymianę poglądów (argumentów) w ramach przedmiotu.
W3 Zdobytą wiedzę uzupełnia o własne przemyślenia (realizuje własne stanowisko w ramach omawianych zagadnień).
Umiejętności:
U1 Student potrafi prowadzić rozmowę w formule dialogu sokratejskiego w obszarze poradnictwa, coachingu i terapii filozoficznej (meta-teoretycznej).
U2 Przygotowuje scenariusz rozmowy terapeutycznej w oparciu o tematykę zajęć.
U3 Potrafi świadomie kierować doborem pytań i odpowiedzi, przykładów i refleksji w ramach podjętej tematyki (rozmowy terapeutycznej).
Kompetencje społeczne:
K1 Student ma świadomość znaczenia postawy moralnej i wychowawczej płynącej z postawy życiowej filozofa-praktyka, prowadzącego profesjonalną rozmowę na tematy związane z ludzką egzystencją. Uświadamia sobie własne potrzeby i braki edukacyjne. Krytycznie podchodzi do własnych kompetencji.
K2 Dostrzega dylematy moralne i rozumie problematykę etyczną w kontekście praktyk filozoficznych omawianych na zajęciach.
K3 Rozumie odmienną perspektywę drugiej osoby. Potrafi prowadzić rozmowę bez narzucania własnego stanowiska.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: