Stosowana analiza zachowania - kurs podstawowy 2500-PF1006
Stosowana analiza zachowania (Applied Behavior Analysis) jest nauką zajmującą się wyjaśnieniem, za pomocą zmiennych środowiskowych, przyczyn zachowania się ludzi. Jej głównym celem jest rozwiązywanie społecznie istotnych problemów.
Celem kursu jest omówienie podstawowych zagadnień i technik stosowanej analizy zachowania oraz przedstawienie wybranych dziedzin, w których nauka ta ma swoje zastosowanie ? m.in. terapia osób z autyzmem oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.
Literatura
Bear, D.M. (2002). Stosowana analiza behawioralna. W: Mackintosh, N. J. (red.), Coleman, A. M., Zdolności a proces uczenia się. Zysk i S-ka:Poznań
Kozłowski, J. (2003). Zastosowanie teorii uczenia się w terapii małych dzieci z autyzmem na przykładzie projektu wczesnej interwencji O.I. Lovaasa. W: Danielewicz, D. (red.), Pisula. E. (red.), Terapia i edukacja osób z autyzmem. WAPS: Warszawa
Ostaszewski, P. (2000). Procesy warunkowania. W: Strelau, J. (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. GWP: Gdańsk.
Suchowierska, M. (2005). Nauczanie dzieci z autyzmem zachowań werbalnych ? dwa uzupełniające się podejścia. W: Pisula, E. (red.), Danielewicz, D. (red.), Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem. Impuls: Kraków
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: