Psychologia - ćwiczenia 2500-PED-03
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
|
W cyklu 2024Z:
Celem seminarium jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami „z życia”. |
W cyklu 2024L:
Celem seminarium jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami „z życia”. |
W cyklu 2025Z:
Celem seminarium jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami „z życia”. |
W cyklu 2025L:
Celem seminarium jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami „z życia”. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
● Charakteryzuje zadania nauczyciela jako osoby kierującej procesem nauczania.
Wyjaśnia mechanizmy postrzegania społecznego i analizuje ich znaczenie dla efektywności nauczania.
● Identyfikuje i opisuje potencjalne trudności psychologiczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela.
Wymienia i opisuje obszary współpracy nauczyciela z innymi specjalistami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy.
Opisuje rodzinę jako pierwotne środowisko socjalizacji, analizując jej wpływ na funkcjonowanie dziecka w szkole.
● Rozpoznaje i opisuje podstawowe prawidłowości rozwojowe dzieci i młodzieży oraz ich znaczenie dla przebiegu uczenia się i funkcjonowania szkolnego.
Umiejętności
● Analizuje znaczenie jakości relacji uczeń–nauczyciel dla efektywności nauczania.
● Ocena własnych zasobów psychologicznych w pracy nauczyciela; planuje strategie rozwoju i radzenia sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym (B.1.W5).
● Interpretuje zachowania uczniów w kategoriach prawidłowości rozwojowych uczniów (B.1.U1).
● Analizuje zachowania społeczne uczniów i ich uwarunkowania (B.1.U2).
● Diagnozuje bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się (B.1.U5).
Rozpoznaje i wspiera potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań (B.1.U6).
Kompetencje społeczne
● Wykazuje się świadomością znaczenia procesów komunikacji w budowaniu relacji nauczyciel–uczeń i w środowisku szkolnym.
● Ocenia i modyfikuje własne postawy oraz zachowania sprzyjające efektywności dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: