Self experience - trening terapeutyczny 2500-KF-ZI-10
Zajęcia przeznaczone są przede wszystkim dla studentów „Psychologia
zdrowia”, „Pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościa „
i „Psychologia ogólna”, ale także dla studentów z lat od 1 do 3, zainteresowanych
późniejszą pracą kliniczną. Grupa nie może być liczniejsza niż 12 osób. Zajęcia
odbywają się raz w tygodniu przez semestr letni w wymiarze dwóch godzin (w
sumie 30 godzin), we wtorki (13.45 – 15.15).
Zajęcia nastawione są na zrozumienie i przepracowanie podstawowych problemów
intra- i interpersonalnych (problemy indywidualne i relacyjne), użytecznych dla
przyszłej pracy psychologów klinicznych. Każdy z uczestników sam decyduje, jakie
problemy będą omawiane. Ujęcie jest psychodynamiczne (analityczne), z użyciem
psychodramy analitycznej.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Literatura
K.Walewska „Progi narodzin. Rola teorii w pracy psychoanalitycznej” WUJ , Krakow
2011
Psychoanaliza współcześnie „Dziecko w terapii”, pod redakcją K. Walewskiej,
Dialogi, Medipage, Warszawa 2008
Psychoanaliza współcześnie „Nurt francuski”, pod redakcją K. Walewskiej, Dialogi,
Medipage,Warszawa 2007
Depresja. Ujęcie psychoanalityczne, pod redakcją K. Walewskiej i J. Pawlika,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1992.
Problemy współczesnej psychoanalizy – wybór zagadnień, pod redakcją M. Sokolik,
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1992 .
Dialogi, Zeszyty Instytutu Psychoanalizy i Psychoterapii:
nr 2-3, Warszawa, 1996
nr 4, Warszawa, 1996
nr 1-2, Warszawa, 1997
Dziecko, nr 1-2, Warszawa, 2001
Depresja, nr 3-4, Warszawa, 2001
Technika psychoanalityczna, Zeszyty nr 1-2, Warszawa, 2002
Adolescencja, nr 1-2, Warszawa, 2003
Nowa patologia, nr 3-4, Warszawa, 2003
Psychosomatyka, nr 1-2, Warszawa, 2004
Anzieu D., Le Moi-peau, Dunod, Paris, 1985 –rozdział 3,5,7
Eigen M., Toxic nourishment, Karnac Books, London, 1999
Eiguer A., Des perversions sexuelles aux perversions morales, Éditions Odile Jacob,
Paris, 2001
Freud S., The Standard Edition of the Complete Psychological Works, The Hogart
Press, London,
1974: tom 1; tom 4:rozdz.2; tom 6; tom 12:rozdz.3; tom 19:rozdz.4,5; tom
21:rozdz.8; tom23:rozdz.1.
Golse B., Le développement affectif et intellectual de l’enfant, Masson, Paris, 1985
Malan D.H., La psychothérapie brève, Payot, Paris, 1972
Quinodoz D., Des Monts Qui Touchent, Presses Universitaires de France, Paris,
2002
Winnicott D.W., Jeu et réalité, L’espace potentiel, Gallimard, France, 1989
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: